• OMX Baltic0,35%301,06
  • OMX Riga−0,05%892,51
  • OMX Tallinn0,66%2 082,41
  • OMX Vilnius0,36%1 206,79
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,25%8 801,36
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,99
  • OMX Baltic0,35%301,06
  • OMX Riga−0,05%892,51
  • OMX Tallinn0,66%2 082,41
  • OMX Vilnius0,36%1 206,79
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,25%8 801,36
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,99
  • 26.09.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas ministrite väljavahetamine aitab kiirendada haldusreformi?

Aeg töötab koalitsiooni kahjuks. Mida vähem jääb aega haldusterritoriaalse reformi lõppotsuse ja presidendi- või kohalike valimiste vahele, seda halvemini koalitsioonil läheb. Tuleb meeles pidada, et sotsiaalne mälu ei ulatu kaugemale kui kuue kuu taha.
Kui otsust ei tule selle aasta lõpuks, peaks koalitsioonierakonnad haldusreformiga seotud ministrid valitsusest tagasi kutsuma, sest nad ei saanud oma tööga hakkama. (Postimees. 25.09.)
Ma arvan, et ei aita. Kui rahvusvahelist kogemust vaadata, siis haldusreform ei ole võidujooksulaadne asi. Siin on poliitiline üksmeel ja selged eesmärgid kaks kõige suuremat eeldust, mida on vaja saavutada. Kumbagi pole, nii et ministrite vahetusega ei maksaks kiirustada, see iseenesest ei aita. Poliitiliste eesmärkide ja üksmeele saavutamiseks on muidugi iga vahend hea, aga sellest põhjendusest peab tulema, et need kaks asja õnnestub siis saavutada. See on minu teoreetiline arvamus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Küsimus ei ole mitte ainult persoonides, vaid pigem üksmeeles, missuguses suunas haldusreform viia. Mulle tundub, et ebapiisav üksmeel on keskne põhjus, mitte niivõrd ministrite persoonid. Nii et ma ei julge hetkel küll ennustada, kas ministrite vahetamine probleemi lahendab või mitte.
Haldusreformi suurima takistusena näen ma nii poliitikute kui ka ametnike seas väga erinevaid visioone sellest, milline peaks olema haldusreformi tulemus. Siin on piltlikult väljendudes arvamusi umbes sama palju kui probleemiga tegelejaid.
Ministrite väljavahetamisega saab seda ainult aeglustada. Samas ma küll arvan, et haldusreformi stardipauk anti väga räpakalt ja ebarealistlikult. Kehtestati paarikuiseid tähtaegu, anti avalikkusele valesid signaale, nagu see oleks kiire otsustamise teema.
See on väga pikk eri arvamuste ja huvide ristumise koht. Esimene etapp peab siiski olema uuringud ja nende analüüs. Mulle jääb mulje, et pigem alustati seda poliitilistest otsustest. Aga ministrite vahetamisega saab kindlasti vaid protsessi aeglustada. Tegelikult jäme ots ei olnud stardi ajal mitte mingi muu ministri kui peaministri käes. Ei ole senini sealt kellegi kätte antudki.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele