Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hädaabinumber 112 jättis mitmeks minutiks ootama
Harjumaal reede õhtul avarii teinud ja hädaabinumbrile 112 helistanud autojuht ei saanud ülekoormatud telefoniliinide tõttu päästeametiga ühendust; häirekeskus lubab probleemid lähinädalatega lahendada, kirjutab Eesti Päevaleht.
Reede õhtul Kose lähistel põdrale otsa sõitnud Arno (64) üritas avariist mitme minuti jooksul päästeametisse teatada. 'Minu mobiiltelefon kutsus ja selle ekraangi näitas, et minu kõnet ühendatakse hädaabiga,' rääkis Arno. 'Ainus viga oli, et mitme minuti jooksul ei võtnud keegi toru vastu ja lõpuks pidin ma abi saamiseks politseisse numbrile 110 helistama.'
Eesti Päevalehele teadaolevalt oli Arno juhtum viimasel kuul vähemalt teine kord, kus hädaline ei saa Harjumaal päästekeskuse numbril ühendust isegi mitme minuti pikkuse ootamise järel. 5. septembril üritati häirekeskuse kaudu kutsuda abi insuldi saanud noormehele, kuid ei saadud samuti mitme minuti jooksul ühendust.
'Ma välistan, et keegi meie päästekeskusest lihtsalt toru vastu ei võta. Probleem on selles, et meie telefoniliinid on üle koormatud,' ütles Harju häirekeskuse juhataja Janek Laev.
Laeva väitel tekib ülekoormus tulekahjude ja muude suuremate õnnetuste korral. Laev näeb kõnedeummistuse korral väljapääsu nende suunamist Harju häirekeskusega samas saalis töötavatele Tallinna häirekeskuse kaheksale dispet?erile, kes saaksid hädalist aidata. 'Selle tööjaotuse otsuse saame me langetada majasiseselt. Tallinna dispet?erite puhul eeldab see aga ka nende piirkondlikku koolitust, et nad Harjumaal orienteeruda oskaksid,' lausus Laev.