• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,31
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,31
  • 17.10.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kallis rentida

- Spetsiaalse kliendihaldustarkvara (CRM) suhtes käivad meil hetkel läbirääkimised mitme tarkvaratootjaga ja otsus tuleb üsna pea.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Probleem on selles, et kliendihaldustarkvara on märksa kallim kui mitmed teised tarkvarad (finantshaldus, dokumendihaldus). Meil oleks vaja teada, kas ja kui palju kliente sellist teenust Eestis vajaksid.
CRMi pakkujad soovivad reeglina, et meie ostaks kogu asja välja ja rendiks alles siis edasi. Näiteks Lotus Notes?i CRM-pakett ilma rakendusteta on nii kallis, et see nõuaks vähemalt 40 kuni 50 kliendi olemasolu, mis praeguse seisuga on üsna problemaatiline.
Hansa ja Amphora ASPi võimaldab tarkvaratootja ka meil rentida ning siin on äririskid suhteliselt maandatud. Ka Hansa ASP võimaldab turundusjuhil üsna hästi esimesi samme kliendihaldusmaastikul teha. Seal on olemas moodul, mis kaardistab kliendiga sooritatud finantstegevused ? arved, allahindlused, võlgnevused. Amphora ASP võimaldab jällegi fikseerida kõik kliendiga seotud organisatoorsed tegevused ? kirjad, pöördumised, kontaktid, koosolekud.
- Muidugi on iga firma turundustegevus spetsiifiline ja isegi väga detailne ning hea (ülikallis) standardne CRM-tarkvara (nt Siebel) ei suuda haarata kogu firma turundusprotsessi selle rikkuses. Nagunii tuleks süsteeme integreerida ja juurde programmeerida. Seda ei tee IT-firma mõistagi tasuta, aga kui kliendiga jõutakse kokkuleppele, siis seda kindlasti tehakse. Muidugi tõuseb seetõttu CRMi lahenduste hind.
Autor: Urmas Espenberg

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele