Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kallis rentida
- Spetsiaalse kliendihaldustarkvara (CRM) suhtes käivad meil hetkel läbirääkimised mitme tarkvaratootjaga ja otsus tuleb üsna pea.
Probleem on selles, et kliendihaldustarkvara on märksa kallim kui mitmed teised tarkvarad (finantshaldus, dokumendihaldus). Meil oleks vaja teada, kas ja kui palju kliente sellist teenust Eestis vajaksid.
CRMi pakkujad soovivad reeglina, et meie ostaks kogu asja välja ja rendiks alles siis edasi. Näiteks Lotus Notes?i CRM-pakett ilma rakendusteta on nii kallis, et see nõuaks vähemalt 40 kuni 50 kliendi olemasolu, mis praeguse seisuga on üsna problemaatiline.
Hansa ja Amphora ASPi võimaldab tarkvaratootja ka meil rentida ning siin on äririskid suhteliselt maandatud. Ka Hansa ASP võimaldab turundusjuhil üsna hästi esimesi samme kliendihaldusmaastikul teha. Seal on olemas moodul, mis kaardistab kliendiga sooritatud finantstegevused ? arved, allahindlused, võlgnevused. Amphora ASP võimaldab jällegi fikseerida kõik kliendiga seotud organisatoorsed tegevused ? kirjad, pöördumised, kontaktid, koosolekud.
- Muidugi on iga firma turundustegevus spetsiifiline ja isegi väga detailne ning hea (ülikallis) standardne CRM-tarkvara (nt Siebel) ei suuda haarata kogu firma turundusprotsessi selle rikkuses. Nagunii tuleks süsteeme integreerida ja juurde programmeerida. Seda ei tee IT-firma mõistagi tasuta, aga kui kliendiga jõutakse kokkuleppele, siis seda kindlasti tehakse. Muidugi tõuseb seetõttu CRMi lahenduste hind.
Autor: Urmas Espenberg