Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piirkiirus peab jääma asulas senisele tasemele

    Äripäev ei toeta riigikogu Reformierakonna fraktsiooni liikmete Andres Lipstoki ja Kalev Kuke liiklusseaduse täiendamise ettepanekut, mis lubab kohalikel omavalitsustel kehtestada mõningatel asulasisestel teelõikudel piirkiiruseks 90 kilomeetrit tunnis.
    Tallinna puhul oleksid sellisteks teelõikudeks näiteks Laagna, Järvevana ja Pirita tee, kus praegu lubatakse sõita 70kilomeetrise tunnikiirusega. Piirkiiruse suurendamise poolt räägib kaks seika: nimetatud teed on heas korras ja tegelikkus on praegu selline, et nendel teelõikudel sõidab enamik autojuhte kiiremini kui lubatud 70 kilomeetrit tunnis.
    Lipstoki ja Kuke ettepanek on olemasoleva olukorra seadustamine. Näiteks Järvevana tee on hea näide selle kohta, et pärast teelõigu korrastamist on tegelikud kiirused suurenenud, aga sellega ei ole kaasnenud liiklusõnnetuste arvu kasvu.
    Osal linnasisestel teelõikudel piirkiiruse suurendamine 90 kilomeetrini tunnis tunduks põhjendatud juhul, kui autojuhid järgiksid liikluseeskirju ning meie liikluskultuur oleks kõrgem. Teadmine, et suur osa sõidukijuhte sõidab praegu näiteks Laagna, Järvevana või Pirita teel lubatud 70 asemel 90 kilomeetrit tunnis, viitab sellele, et Eesti pole Lipstoki ja Kuke ettepaneku seadustamiseks valmis. Kui me täna sõidame linnas lubatust paarkümmend kilomeetrit suurema tunnikiirusega, siis on tõenäoline, et olemasoleva olukorra n-ö seadustamine kasvatab teatud linnasisestel teelõikudel kiirused 110 kilomeetrini tunnis. See on aga juba ohtlik.
    Mõistlikum on leppida olemasoleva olukorraga ja mitte suurendada linnas piirkiirust. Kui lubame suuremat piirkiirust, siis peame kohe suurendama ka liikluspatrullide hulka ning politsei eelarvet. Politseinikud peavad siis hakkama kiiruseületajaid tihedamini karistama, et välja juurida Eesti autojuhtide seas levinud mõtteviis, et liiklusmärkidega lubatud sõidukiirust ületatakse 20 kilomeetrit tunnis.
    Lipstok ja Kukk on teinud ka ettepaneku suurendada asulavälistel heas olukorras olevatel teelõikudel suveperioodil lubatud piirkiirus seniselt 110 kilomeetrilt 120 kilomeetrile tunnis. ?Korralikel neljarealistel teedel pole 120ga sõitmine kindlasti ohtlik. Selliseid teid on meil valmis ja valmimas. Euroopas on see headel teedel suhteliselt tavaline kiirus,? põhjendas Lipstok oma ettepanekut eilses Eesti Päevalehes.
    Suveperioodil piirkiiruse suurendamisega 120 kilomeetrile tunnis on Äripäeva toimetus nõus tingimusel, et see kehtestatakse ainult neljarealistel teedel.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Hinnatõusu suurimaks mõjutajaks on tõusmas toit
Toomas Arak: aktsiate hoidmistunnistustega käivad võimalused ja riskid käsikäes
Iga investeering vajab investori tähelepanu, kuid hoidmistunnistuste puhul on see isegi tähtsam, eriti kui aktsiate koduturuks on mõni eksootilisem börs, kirjutab Swedbanki finantsturgude valdkonnajuht Toomas Arak panga blogis.
Iga investeering vajab investori tähelepanu, kuid hoidmistunnistuste puhul on see isegi tähtsam, eriti kui aktsiate koduturuks on mõni eksootilisem börs, kirjutab Swedbanki finantsturgude valdkonnajuht Toomas Arak panga blogis.
Bank of America ootab 2023. aasta alguses majanduslangust
Bank of America majandusteadlaste prognooside kohaselt võib 2023. aasta esimeses kvartalis saabuda majanduslangus.
Bank of America majandusteadlaste prognooside kohaselt võib 2023. aasta esimeses kvartalis saabuda majanduslangus.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Slacki tegevjuht astub ametist tagasi ja lahkub ettevõttest
Slack Technologies kaasasutaja ja tegevjuht Stewart Butterfield lahkub ametist ettevõtte omaniku Salesforce'i sõnul jaanuaris.
Slack Technologies kaasasutaja ja tegevjuht Stewart Butterfield lahkub ametist ettevõtte omaniku Salesforce'i sõnul jaanuaris.
Eliisa Matsalu: häbi, Jaak Roosaare ja LHV!
Jaak Roosaare ja LHV soovitus osta Venemaal tegutseva Silvano Fashion Groupi aktsiaid on silmakirjalik. Seda enam, et Roosaarel on hunnik Silvano aktsiaid, mille väärtust ta oma soovitustega tõstab, kirjutab Äripäeva ajakirjanik ja väikeinvestor Eliisa Matsalu.
Jaak Roosaare ja LHV soovitus osta Venemaal tegutseva Silvano Fashion Groupi aktsiaid on silmakirjalik. Seda enam, et Roosaarel on hunnik Silvano aktsiaid, mille väärtust ta oma soovitustega tõstab, kirjutab Äripäeva ajakirjanik ja väikeinvestor Eliisa Matsalu.
Eelarve läheb riigikogus kolmandale lugemisele
Kuigi riigikogu päevakava on täna tervelt 33 eelnõuarutelu pikk, siis loodetakse täna vastu võtta järgmise aasta riigieelarve.
Kuigi riigikogu päevakava on täna tervelt 33 eelnõuarutelu pikk, siis loodetakse täna vastu võtta järgmise aasta riigieelarve.

Olulisemad lood

Raadiohommikus: kust raskustes firmale raha saada?
Teisipäevases hommikuprogrammis räägime ettevõtete toetamisest, inflatsiooni ülehindamisest, lennundusest, raskustes börsifirmast ja Rail Balticu plaanidest.
Teisipäevases hommikuprogrammis räägime ettevõtete toetamisest, inflatsiooni ülehindamisest, lennundusest, raskustes börsifirmast ja Rail Balticu plaanidest.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.