• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,3%39 692,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,3%39 692,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 09.01.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Palkade tõus turunduses aeglustus

Turundustöötajatele palkade määramisel peab ettevõte arvestama organisatsiooni suuruse, tegutsemispiirkonna ning teiste ettevõtte jaoks oluliste teguritega. Sellest, mis toimub turundustöötajate palgaturul üldiselt, annab ülevaate Fontes Konsultatsioonide iga-aastane palgauuring.
Turundustöötajad on vastutusest ja töökeerukusest lähtuvalt jagatud viide tasemesse. Selline klassifitseerimine võimaldab igale tasemele arvutada oma palganumbrid, tehes seda piisava valimi korral ka piirkondade lõikes.
Madalaima astme turundustöötaja, kelleks on turundusassistent, saab Eestis palka keskmiselt 7219 krooni kuus. Kõrgeima turundustöötajate klassi esindaja, kelleks on näiteks turundusdirektor, keskmine palk on 31 297 krooni kuus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Fontese uuringus vaadeldud turundustöötajate aritmeetiline kaalutud keskmine kuu brutopalk soodustusi ja mitterahalisi hüvesid arvestamata oli 2000. aasta kolmandas kvartalis 13 782 krooni. Samal ajal oli Eesti keskmine brutopalk statistikaameti andmetel 4694 krooni.
Turundustöötajate palgad kasvasid viimase aasta jooksul 4?16 protsenti, keskmine kasv oli 9 protsenti. Suurem palgatõus jäi väljapoole Tallinna.
Fontese 2000. a oktoobris valminud palgaturu uuringus vaadeldi üle-eestiliselt 27 000 palgatöötaja töökohta, millest 215 liigitati turunduse alla. Turundustöötajate alla ei arvestatud müügitöötajad. Vaadeldud töökohtadest asuvad Tallinnas 162 ja mujal Eestis 53 töökohta.
Fontes Personaliotsingu andmetel baseeruvad esimese ja teise taseme turundustöötajatele esitatavad nõudmised üldjuhul haridusel ning ametikoha täitja isikuomadustel.
Tööandjad eelistavad kandidaate, kes on juba kõrgharidusega või omandamas haridust kõrgkooli viimastel kursustel.
Soositud on kandidaadid, kellel on teadmised majandusvaldkonnast laiemalt. Turundus või sellega lähedalt seotud erialad, näiteks reklaam, on üldjuhul kandideerimisel eeliseks.
Tööandjad nimetavad oluliste kriteeriumitena head inglise keele oskust kõnes ja kirjas ning arvuti tundmist lõppkasutaja tasemel.
Tööst tulenevalt on eelistatud kandidaadid, kellel on projektijuhtimise ning teabe kriitilise analüüsi ja edastamise oskus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eraldi rõhutatakse analüütilise ning kontseptuaalse mõtlemise oskust, esinemisoskust, loovust, initsiatiivikust ning iseseisvust.
Väga oluline on suutlikkus teha meeskonnatööd.
Edukas turundustöötajas on ühendatud nii ideede genereerimiseks ja edasi arendamiseks vajalik loovus kui ka ideede teostamiseks tarvilik süsteemne ja struktureeritud mõtlemine.
Kolmas tase eeldab kandidaadilt lisaks eeltoodule vähemalt üheaastast turundusalast töökogemust, eelistatult rahvusvahelises firmas ning oskust eelarve piires tegevusi planeerida.
Turundustöötajate kõrgemad tasemed seonduvad turundusfunktsiooni strateegilise juhtimisega ettevõttes.
Töötajal eeldatakse inimeste ja protsesside juhtimiskogemuse, samuti toote või tootegrupi eduka turuletoomise kogemuse olemasolu.
Võrreldes turundustöötajate kõige kõrgema astme palkasid väärtuselt ja hierarhiliselt sarnaste valdkonna töötajate nagu IT ning juhtide ehk tingliku nimetusega ülevaatajate palkadega, on näha, et keskmiste palkade osas on liidrirollis IT töötajad. Nendele järgnevad enam-vähem samal tasemel juhid ja turundustöötajad. Eeldades, et palgad on kujunenud vabal turul, saaks samasse järjestusse seada ka nõudluse vastava ala töötajate järgi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele