• OMX Baltic0,01%298,79
  • OMX Riga−0,25%890,9
  • OMX Tallinn0,14%2 055,01
  • OMX Vilnius−0,05%1 203,89
  • S&P 5000,27%6 280,46
  • DOW 300,43%44 650,64
  • Nasdaq 0,09%20 630,66
  • FTSE 1001,23%8 975,66
  • Nikkei 225−0,44%39 646,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%86,65
  • OMX Baltic0,01%298,79
  • OMX Riga−0,25%890,9
  • OMX Tallinn0,14%2 055,01
  • OMX Vilnius−0,05%1 203,89
  • S&P 5000,27%6 280,46
  • DOW 300,43%44 650,64
  • Nasdaq 0,09%20 630,66
  • FTSE 1001,23%8 975,66
  • Nikkei 225−0,44%39 646,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%86,65
  • 22.05.01, 08:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartu bussitootmine muutub ajalooks

Peaasjalikult Tallinna Autobussikoondise tellimustest elanud Baltscani bussitehas sulgeb juuni lõpus uksed, sest koondis enam Tartust Scaniaid juurde ei telli, teiste firmade jaoks on see buss liiga kallis, kirjutab Postimees.
37 tartlast said kätte koondamisteated ning peavad endale alates juulist uued töökohad otsima, sest Baltscani omanikud Scania, Eesti riik ja Tallinna Autobussikoondis otsustasid bussitehase sulgeda. Tartu bussitehase tegevus piirdus paraku kuue aastaga.
Algselt Balti turule ja Venemaale orienteeritud tehase bussidest ei leidnud ükski kuue aasta jooksul omanikku Lätist või Leedust.
Bussi 2,7 miljoni kroonine maksumus on ka vaestele Eesti bussifirmadele liiast - Tallinna Autobussikoondise bussiostusid toetas linnakassa ning teiste omavalitsusteni jõudsid masinad riigieelarve toel. Riigieelarves enam sellisteks ostudeks raha pole, autobussikoondis on suure osa oma bussipargist juba välja vahetanud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Balti Bussikeskuse müügimehe Otto Osula andmetel toodetakse maailmas tuntud kaubamärke kandvaid linnaliinibusse ka odavamalt kui Tartus. ?Probleemiks on minu hinnangul siiski hind - nad ei suutnud ära kasutada Eesti küllalt odavat tööjõudu,? rääkis Osula.
Baltscani busside omahinda kergitas Postimehele teadaolevalt ka aastas toodetavate busside väike kogus, sest igal aastal tuhandeid busse tootvatel maailma bussitehastel on võimalik masinaid ka soodsamalt müüa.
Pealekauba ei pea bussiettevõtjate kinnitusel sugugi paika väited, nagu ületaks Scania busside kvaliteet näiteks Türgi Mercedeste oma.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 6 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele