Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transiidifirmad saavad kriisist kasu

    Terrorismikriisiga kaasnenud nafta tarbimise vähenemine ja paisunud tootmismahud tõi septembris edu Eesti transiidiettevõtetele, kes saavutasid ligi 1,8 miljoni tonnise veomahuga 33protsendilise kasvu võrreldes eelmise aastaga. Varasematel aastatel tõi september kaasa olulise naftavedude vähenemise.
    Kolmandas kvartali koondtulemusena töödeldi Tallinna Sadamas vedellasti 6,5 miljonit tonni ehk miljon tonni mullusest enam.
    Toornafta hinna langus maailmaturul toidab Eesti transiidiettevõtteid jõudsalt, sest Venemaa majanduskasvu mootoriks olev naftatööstus huvitub nüüd rohkem naftatoodete kui toornafta ekspordist, ütles ASi Pakterminal juhatuse esimees Raivo Vare. Eesti transiidiettevõtted teenivad peamiselt naftatoodete transiidist, sest toornafta ekspordiks kasutatakse torujuhtmeid.
    Pakterminal töötles kolmandas kvartalis 2,4 miljonit tonni naftatooteid võrreldes mulluse 2,2 miljoni tonniga. Septembris kasvas Pakterminali maht 0,7 miljoni tonnini võrreldes 0,6 miljoni tonniga mullu samal ajal.
    Sõja puhkemine Afganistanis võib tuua aasta lõpus lühiajalise ning järsu mahtude languse, sest kriisi võimalikul laienemisel tõusevad nafta hinnad nn hirmuefekti mõjul, lausus Vare.
    ?Kui Afganistani kriisi suudetakse hoida praegustes piirides, pole lähiajal välistatud toornafta hinna langus 15 dollarini barrelilt, mis tagab Eesti transiidiettevõtetele soodsa turuolukorra, sest olemasolevad transiidikanalid leiavad senisest efektiivsemat kasutamist,? lisas Vare.
    Eesti suuruselt kolmas naftatransiidifirma Estonian Oil Service (E.O.S.) jäi kolmanda kvartali tulemusega mullusele tasemele. ?Sõda viib maailmamajanduse alla, mis vähendab ka nafta tarbimist,? lausus E.O.S.i nõukogu esimees Arnout Lugtmeijer. ?Eesti transiidiäri võimaluste suhtes ei ole ma täna nii optimistlik kui tavaliselt.?
    Erinevalt Venemaa naftahiiglase Surgutneftegaziga seotud Pakterminalist hangib E.O.S. oma veosed naftafirmadele tehtavate pakkumistega, mis võib ettevõtte olukorra kriisi ajal keerulisemaks muuta, arvavad transiidiasjatundjad.
    Transiitveod võivad kuni aasta lõpuni jätkuda igakuiselt 2 miljoni tonni suuruse mahuga, ütles Tallinna Sadama turundusdirektor Erik Sakkov.
    Tallinna Sadama transiidimaht võib sellise arengu korral ulatuda ligi 24,5 miljoni tonnini.
    Transiitvedude kogumaht oli Tallinna Sadamas septembris 2,1 miljonit tonni võrreldes 1,5 miljoniga eelmisel aastal.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.