Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ford Motor Co ? perefirma börsil

    Ameerika autotööstuskompanii Ford Motor Company rajas möödunud sajandi alguses Henry Ford. Oma esimese auto valmistas ta juba 1896. aastal. Esimene Fordi auto valmis Detroidi tehases 1903. aastal. Tõeliselt edukaks kujunes 1908. aastal tootma hakatud Mudel T. Nõudlus selle auto järele oli nii suur, et võimaldas Henry Fordil viia ellu oma ammuse unistuse ja hakata massiliselt tootma odavaid autosid.
    Tänapäeval toodab ja müüb Ford umbes 7,5 miljonit sõidukit aastas. Kontserni toodangu hulgas on lisaks Fordi kaubamärgile veel Mazda, mille aktsiatest kuulub Fordile 34. Fordile kuulub ka terve rida kõrgklassi- ja luksusautode kaubamärke, nagu Jaguar, Lincoln, Land Rover ja Volvo. Lisaks autode tootmisele ja müümisele kuulub Fordile ka krediidiasutus Ford Credit ning maailma üks tuntumaid sõidukite rentijaid Herz.
    Avalikuks ettevõtteks hakkas Ford poolenisti vastu tahtmist. Nimelt soovis Henry Ford kompaniid hoida perekonna valduses, aga samavõrra või isegi rohkem vihkas pereimpeeriumi looja riiki, makse ja panku. Selleks, et hoiduda pärandusmaksu maksmisest, lõi Ford vanas eas fondi ? Ford Foundationi ?, kuhu kandis üle suurema osa kompanii aktsiatest, millel ei olnud hääleõigust (eelisaktsiad). Perekonna valdusse jäi vaid 5 protsenti aktsiatest. Pärast Henry Fordi surma oli perekonnal hädasti vaja raha. Kolme tingimuse (kontrolli säilimine kompanii üle, raha saamine ja maksude optimeerimine) samaaegseks täitmiseks oli mõistlikem viis muuta Ford avalikuks ettevõtteks ja noteerida kompanii aktsiad New Yorgi börsil. Kui aktsiate esmane avalik emissioon (IPO) 1955. aasta novembris välja kuulutati, tekitas see ääretut huvi tavainimeste hulgas. Varem peeti aktsiate omamist ameeriklaste hulgas vaid väljavalitute eralõbuks (erand oli 1929. aasta börsikrahhi eelsed paar aastat). Tänu Fordi börsileminekule tekkisid Ameerikas esmakordselt väikeaktsionärid. Kompanii aktsiaid märkis 300 000 uut omanikku. Perekond Ford säästis 300 miljonit dollarit makse, säilitades samal ajal kontrolli kompanii üle.
    Perekond Ford, kelle omanduses on umbes 40 kompanii aktsiatest, on väiksemate või suuremate vaheaegadega olnud ettevõtte eesotsas kogu selle peaaegu 100aastase ajaloo jooksul. Oktoobri lõpus sai pärast 20aastast vaheaega kompanii tegevjuhiks taas pereliige ? 44aastane William Clay Ford Jr, kes vahetas välja 1990. aastal Fordi tegevjuhiks saanud Jacques Nasseri. Enne seda juhtis kompaniid tema onu Henry Ford II, kes läks pensionile 1979. aastal. Pärast Henry seeniori juhtis Fordi tema poeg Edsel.
    Huvitav on ka Fordi nõukogu koosseis. Lisaks kolmele perekonna esindajale kuulub sinna teiste hulgas ka USA eelmine rahandusminister, praegu maailma suurima finantskorporatsiooni Citigroup juhatusse kuuluv Robert Rubin ning Nokia tegevjuht Jorma Ollila.
    Fordi on läbi aegade iseloomustanud tugev kaubamärk ning pikaajalised traditsioonid.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.