• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 21.12.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Viking Line ähvardab lippu vahetada

Samas teatas firma lõppenud majandusaastal ühest läbi aegade parimast tulemusest, kirjutab Dagens Industri.
Viking Line?i jaoks on endiselt aktuaalne aluste üleviimine Rootsi lipu alla, kuna erinevalt Rootsist pole Soome valitsus nõustunud reisilaevadele kehtestama Euroopa Liidu reegleid. Valitsus on laevafirmade toetuseks eraldanud 433,95 miljonit krooni, mis moodustab vaid poole sellest, mida oleks vaja Rootsiga võrdse kulutaseme saavutamiseks.
Rootsi lipu alla minek säästaks Soome reederitele aluselt aastas 49,5 miljonit Eesti krooni. Viking Line saaks oma seitsmelt aluselt võitu ligi 297 miljonit krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

31. oktoobril lõppenud majandusaastal 2000?2001 kasvas käive küll vaid marginaalselt 1,7%, 421 miljonile eurole, maksustamiseelne kasum aga 60%, ligi 35 miljonile eurole (547,4 miljonit krooni). See on Viking Line?i läbi aegade üks paremaid tulemusi, rekordaasta oli 1997-1998, mil kasum oli 686,4 miljonit krooni.
?Olen rõõmus, kuid mitte rahul. Kasum peab olema 1997.-1998. a tasemel, et me suudaks investeerida,? ütles tegevjuht Nils-Erik Eklund. Rootsi?Soome liinidel sõitvad reederfirmad pole uusi laevu tellinud viimased 14 aastat.
Reisijate hulk Soome, Rootsi ja Eesti liinidel kahanes aastaga 3,1%, ulatudes 15,4 miljonile inimesele. Viking Line?i osa oli 5,4 miljonit, mis tähendab 1,6% vähem reisijaid kui eelnenud aastal.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele