?See ettevõte, kes ei ole võimeline tegutsema internetis, on varsti ärist väljas,? sõnas Eesti suurima tekstiiliettevõtte ASi Kreenholmi Valdus peadirektor Meelis Virkebau. ?Online-tellimissüsteemi kaudu liigub juba kümnendik meie käibest ehk umbes 120 miljonit krooni aastas. Selle aasta lõpuks soovime selle osa kasvatada 20 protsendile.?
Kreenholmi Valdus rakendas online-tellimissüsteemi koostöös kahe USA koostööpartneriga aasta tagasi. Virkebau rääkis, et praegu käivad läbirääkimised mitme suurkliendiga, et ka nemad kasutaks interneti tellimissüsteemi, näiteks suure Suurbritannia kaubamajaketiga John Lewis ning Tallinna Kaubamaja ja Anttilaga.
?See kiirendab protsessi, kiirus on aga oluline eelis konkurentide ees,? sõnas Virkebau.
Artikkel jätkub pärast reklaami
2001. aasta tulemused avaldab Kreenholm selle kuu lõpuks, 2000. aasta käive oli 1,24 miljardit krooni.
Eesti suurim ravimite hulgimüüja AS Magnum Medical kasvatas ravimite müüki interneti teel 2001. aastal peaaegu 20 protsendi võrra. Magnum Medicali juhatuse liige Tarmo Laanetu ütles, et eelmise aasta alguses tuli internetipõhise tellimissüsteemi kaudu umbes 53 protsenti käibest, aasta lõpus kasvas online-müük tänu koostööle Apteekide Infotehnoloogia OÜga väljatöötatud uuele lahendusele 71 protsendile.
Interneti kaudu esitatud tellimuste käive oli Magnum Medicalil mullu 420 miljonit krooni.
?Interneti teel tellivad meilt ravimeid apteegid, eelmisest aastast on kasutusel uus ja kiirem tellimissüsteem, mille abil suutsime läbi interneti minevate tellimuste arvu suurendada,? sõnas Magnum Medicali müügiosakonna juht Kadri Tammepuu. Ta märkis, et online-tellimissüsteem võimaldab ettevõttel tööjõukulusid kokku hoida.
?Meie turuosa on aastaga kasvanud, kui poleks internetipõhist müüki, peaksime müügiinimesi tööle juurde võtma,? sõnas ta.
Tarmo Laanetu siiski ei usu, et müük interneti teel kasvab sajale protsendile. ?Personaalne suhtlemise pool jääb ka,? sõnas ta.
Magnum Medicali käes on 2001. aasta III kvartali seisuga 44,8 protsenti ravimihulgimüügi turust.
Eesti juhtiva arvutikaupade hulgimüüja GNT Eesti müük interneti teel kasvas aastaga 26 protsendilt 50 protsendile käibest. GNT Eesti 2001. aasta käive kasvas 74 mln krooni võrra 425 miljonile kroonile, kasum kasvas 2000. aastaga võrreldes 25 veidi üle 4,5 miljonile kroonile.
Artikkel jätkub pärast reklaami
?Eelkõige tagab online-süsteem paindlikkuse ja kiiruse - see töötab ju 24 tundi ööpäevas, 7 päeva nädalas, 365 päeva aastas. Seda ei suuda asendada ükski inimressurss,? ütles ASi GNT Eesti tegevdirektor Andes Suitso.
?Võimalust esitada tellimusi neti kaudu pakume ammu, esimesi katsetusi tegime juba 1999. aasta alguses,? rääkis Suitso. ?Selle lahendusega saavutasime kohe esimestel kuudel kuni 5 tellimustest läbi interneti.?
Suitso sõnul on Eesti IT-firmadest GNT Eesti online-tellimissüsteemi aktiivsed kasutajad Helmes, MicroLink, Ordi ja Datagate.
?On kliente, kes vahest harva meie online-süsteemi eLink ?ära eksivad? ja neid, kes ainult teevadki seal oma tellimusi,? rääkis Suitso. ?Siiski ülekaalus on viimased ning enamik firmasid kasutab online-süsteemi ja personaalset suhtlemist kombineerituna.?
Suitso kahtles selles, et on võimalik viia müüki tervenisti internetti. ?Ma ei usu, et see lähitulevikus juhtub, küll võib 60?70 käibest läbi interneti olla saavutatav tulemus.?
Eelmise aasta 1. veebruarist tegutsev Microlinki online-arvutipoe Arvutid.com 11 kuu käive oli 43 miljonit krooni ehk umbes veerand ASi MicroLink Arvutid 12 kuu netokäibest.
?95 protsenti ulatuses on Arvutid.com B2B lahendus,? ütles ASi Microlink Arvutid tootejuht Mart Sepp.
Sepa sõnul moodustavad 65 protsenti Arvutid.comi käibest edasimüüjate poolt genereeritud tellimused, 30 protsenti projektimüügid, ülejäänud 5 protsenti on lõppklientide enda initsiatiivil genereeritud tellimused.