• OMX Baltic−0,03%290,97
  • OMX Riga−0,21%909,41
  • OMX Tallinn0,23%1 890,56
  • OMX Vilnius−0,29%1 256,57
  • S&P 5000,38%6 848,27
  • DOW 300,01%47 525,67
  • Nasdaq 0,91%23 796,15
  • FTSE 100−0,46%9 714,85
  • Nikkei 2252,12%52 411,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,14
  • EUR/RUB0,00%93,15
  • OMX Baltic−0,03%290,97
  • OMX Riga−0,21%909,41
  • OMX Tallinn0,23%1 890,56
  • OMX Vilnius−0,29%1 256,57
  • S&P 5000,38%6 848,27
  • DOW 300,01%47 525,67
  • Nasdaq 0,91%23 796,15
  • FTSE 100−0,46%9 714,85
  • Nikkei 2252,12%52 411,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,14
  • EUR/RUB0,00%93,15
  • 31.10.25, 15:17

“Laristamine on inimlik.” Teadlane: kaubandus manipuleerib tarbijatega popkultuuri kaudu

Kuigi kaugeltki kõik Eesti pered ei pruugi imporditud pühi tähtsaks pidada, loob kaubandus tarbijale mulje, et halloweenist alguse saavast aastalõpu osturallist on võimatu kõrvale jääda, rääkis Tartu Ülikooli psühholoogia instituudi käitumisteadlane Heidi Reinson.
Halloween on järjest tähtsam ostupüha.
  • Halloween on järjest tähtsam ostupüha.
  • Foto: Erakogu
Reinson tõdes saates “Äripäeva arvamusliider”, et Ameerika päritolu spooky season on Eestis tõepoolest kanda kinnitanud. See on kaubanduse ja popkultuuri edukas “koostöö”, spiraali lisanduvad koolides ja asutustes toimuvad üritused.
Reinson tunneb tarbijakäitumise teadlasena erilist huvi allahindluskampaaniate agressiivsuse vastu. “Vanasti oli nii, et hooaja lõpus müüdi allahindlusega maha kaupa, mis nii-öelda üle jäi, et nüüd kasutatakse allahindlust selleks, et inimesed ette ostaksid, rohkem ostaksid,” ütles teadlane.
“Laristamine on inimlik.” Teadlane: kaubandus manipuleerib popkultuuri toel
00:00
Ta tõi näiteid manipulatsioonist, kus isegi parimal ostuhetkel pakutakse tooteid 50% soodustusega, mis viitab tihti sellele, et algne hind oli juba ette kõrgem.

Seotud lood

Uudised
  • 29.10.25, 08:10
Kaupmehed lükkasid müügi taas kasvama
Suure tõuke andis odavam kütus
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli septembris 893 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aasta sama kuuga suurenes müügimaht 4%.
Saated
  • 07.10.25, 13:00
Tarbija ostujõud on uuesti pihta saanud. "Toidupoed andsid mullu hinnamarginaalides alla"
Tarbija ostujõud on tänavu taas surve all, sest kuigi hinnatõus on aeglustunud, on paljude leibkondade kulud jäänud kõrgele tasemele, rääkis Infopanga konkurentsianalüütik Sigrid Kõiv.
Arvamused
  • 31.10.20, 09:00
Mida kirjutatakse meie hauakivile? Arho Tuhkru halloweenilugu
Kui keegi sulle sandisti ütleb või tahab sandistada ja kedagi sandiks inimeseks peab, tuleks lasta hoopis pühadel mõtetel enda sees kasvada, et eluõhtu oleks väärikas, kirjutab Toomkoguduse õpetaja Arho Tuhkru eelseisvale kõikide pühakute päevale pühendatud Äripäeva essees.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.25, 12:22
Vastutus ei ole nullsumma: regulaatorid peavad looma stabiilsed ja selged raamid
Kestlik elustiil ei ole juhuslike väikeste valikute jada, vaid otsus – ja oma olemuselt maatriks. See on kui tihe võrgustik, kus iga lüli – üksikisik, ettevõte või riiklik regulaator – toetab teisi ja kujundab ühist tulevikku. Kui üks lüli jääb passiivseks, nõrgeneb kogu süsteem. Kui aga kõik liiguvad samas suunas, tekib ring, mis hoiab muutuse elus ja edasi viivana.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele