Uus VW Polo on oma eelkäijast kogukam, tema uued kolmesilindrilised mootorid edestavad aga isegi võimsamaid jõuallikaid.
Ehkki Volkswagen on üks väheseid automarke, mis tänavusel Motorexil kaasa ei löö, on tal pakkuda midagi sellist, mis nii mõnegi Eesti autoostja mõttesse paneb. Äsja müügile jõudnud uus Polo on muutunud asisemaks kui kunagi varem ja ka tema hind on meie turul üsna konkurentsivõimeline.
Proovisõidul selgub uue Polo uuenenud olemus juba pärast mõne kilomeetri läbimist. Telgede vahe on pikenenud 2460 sentimeetrini, mis on pea sama palju kui eelmise põlvkonna Toyota Corollal. Auto kulgeb pehmelt ja sujuvalt ning müra salongis on oma klassi kohta vaat et olematu. Uus elektrilise ajamiga kiirusetundlik roolivõimendi hoiab autot teel nagu valatud ning isegi neli suurt meest mahutavad end autosse üsna lahedalt istuma. Vähemalt oma klassi kohta on seal ruumi igati piisavalt. Salongis vaatab kõikjalt vastu pigem keskautole omane kvaliteetviimistlus ning ümarate tuledega esiosaga auto välimuse kohta võib öelda vaid üht: mida rohkem vaatad, seda rohkem hakkab meeldima.
Ilu peitub aga vaataja silmades, mistõttu on see küsimus vaieldav. Mille üle aga väga raske on vaielda, on tõsiasi, et uus 3silindriline (75 hj) bensiinimootor tegi Sauga ringrajal 10 hj võimsama 1,4-liitrise ja 4silindrilise liigikaaslasega mõõtu võttes viimasele mitme sekundiga ära. Kaks manuaalkäigukastiga autot käisid läbi kuue autoajakirjaniku istumise alt ja keskmiselt näitas 1,2-liitrine sekundi-paari võrra paremaid ringiaegu kui 1,4-liitrise mootoriga Polo. Tõsi küll, rehvid olid neil erinevad: 1,2-liitrisel kitsad suverehvid, 1,4-liitrisel laiemad lamellrehvid. Kuid tõtt-öelda, ega pidavuse osas väga suurt erinevust tunda ei olnud. Pigem võib ringiaegade erinevuse kirjutada peaasjalikult selle arvele, et 1,2-liitrise pööretevahemik oli märksa pikem kui 1,4-liitrisel ja ringrajal oli säärane omadus igati omal kohal. Paigalt 100 km tunnikiiruseni on küll tehniliste andmete järgi 1,2-liitrine paari sekundi jagu aeglasem, kuid 1,4-liitrise pöördemoment on ka pisut parem, mis stardi puhul üsna olulist rolli mängib.
Kuid siiski. Võta mis pidi tahad, uus ?kolmene? on sümpaatsem. Seda kas või kütusekulu osas. Keskmise kulu osas ei ole vahe väga suur, kuid linnasõidul on erinevus enam kui liitri jagu 100 km kohta. Aga linnaauto ju Polo eeskätt ongi. Kui uue Polo kohta veel midagi olulist esile tuua, siis ei pääse ei üle ega ümber turvalisusest. Jalaruumi deformatsioon on eelkäijaga võrreldes tervelt 50 võrra väiksem, lisaks on kasutatud pedaalide paigutamisel süsteemi, mis kokkupõrkel pedaalid hoopis ettepoole liigutab. Elektroonika osas saab Polole paigaldada stabiilsuskontrolli ESP (kogu programm 12 900 krooni), ABS-pidurid maksavad 4900 lisakrooni. Mootorivalikusse kuulub 6 erinevat mootorit, pooled bensiini-, pooled diiselmootorid. Kolmesilindrilisi uusi bensiinimootoreid on kaks: 12klapiline ja 55 hj ning 16klapiline ja 65 hj. Lisaks 1,4-liitrine ja 75 hj mootor. Diiselmootorid on kõik 1,9-liitrised. Automaatkäigukasti saab lisada 1,4-liitrisele mootorile.