• OMX Baltic0,58%308,82
  • OMX Riga−0,07%869,76
  • OMX Tallinn0,68%2 049,63
  • OMX Vilnius−0,04%1 213,1
  • S&P 5000,08%5 963,22
  • DOW 300,33%42 797,19
  • Nasdaq −0,04%19 203,69
  • FTSE 1000,17%8 699,31
  • Nikkei 225−0,68%37 498,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,43
  • OMX Baltic0,58%308,82
  • OMX Riga−0,07%869,76
  • OMX Tallinn0,68%2 049,63
  • OMX Vilnius−0,04%1 213,1
  • S&P 5000,08%5 963,22
  • DOW 300,33%42 797,19
  • Nasdaq −0,04%19 203,69
  • FTSE 1000,17%8 699,31
  • Nikkei 225−0,68%37 498,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,43
  • 09.04.02, 17:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Linnaasutuste ümberkorraldamise nõustamisele kulus 3,6 mln krooni

Linnaasutuste ümberkorraldamise nõustamisele kulus Raepressi teatel 3,6 mln krooni.
Tallinna linnavalitsuse allasutused tellisid linna uue juhtimisstruktuuri väljatöötamiseks ja rakendamiseks ajavahemikus 1999-2001 kokku üle 3,6 mln krooni eest konsultatsiooniteenuseid.
Linna ametiasutused tellisid aastatel 1999 kuni 2001 kokku 3 654 582 krooni eest konsultatsiooniteenuseid, sealhulgas firmalt MU Consultants Eesti OÜ kogusummas 1 876 748 krooni.
Ametiasutuste juhtide hinnangul oli väliskonsultantide kaasamine ulatuslike muudatuste ettevalmistamisse ja läbiviimisesse põhjendatud ning ümberkorraldused on andnud reeglina positiivse tulemuse. Suuremahulise konsultatsiooniteenuste ostmise tingis asjaolu, et struktuurimuudatused viidi läbi suhteliselt lühikese aja jooksul, samuti ei olnud linna ametiasutustel vastavat professionaalset oskusteavet.
Konsultatsioonilepingute seaduslikkuse ja efektiivsuse väljaselgitamisega tegelenud töörühma hinnangul oleks saanud konsultatsiooniteenuste ostmisega seotud kulusid optimeerida ümberkorralduste parema keskse koordineerimise ja planeerimisega. Kuna ostjateks olid erinevad Tallinna ametiasutused ja puudus ümberkorralduste osas järelevalvet teostav struktuuriüksus, ei olnud aga ostetavate konsultatsiooniteenuste summeerimine võimalik.
Samuti võib puuduseks pidada asjaolu, et ümberkorralduste ettevalmistamiseks ja käivitamiseks ei olnud linna 1999-2001. aasta eelarvetes raha ette nähtud ning konsultatsiooniteenuseid osteti valdavalt linna reservfondi eraldiste arvelt.
Töörühma hinnangul tuleb ebaõnnestunuks lugeda Linnaplaneerimise Ameti, Transpordiameti ja Keskkonnameti ümberkorraldamine Säästva Arengu ja Planeerimise Ametiks (SAPA) väliskonsultantide poolt välja pakutud organisatsioonilise lahenduse alusel.
Töörühma hinnangul tuleb korrastada linna nimel ja linna ametiasutuste juhtide poolt lepingute sõlmimise ja asutustele kohustuste võtmise ning lepingute täitmise jälgimise põhimõtted. Samuti on otstarbekas fikseerida kõikides kirjalikult sõlmitud lepingutes tööde/teenuste vastuvõtmise vahe- ja lõpparuannete esitamise kohustus ning linna poolse kontaktisiku määramine, et tagada tellijapoolne isikustatud järelevalve lepingute täitmise üle.
Lepingute sõlmimisel tuleb tagada linna huvide kaitse lepinguliste kohustuste täitmata jätmisel või mittenõuetekohasel täitmisel.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele