Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kõige õnnelikumad turundajad Eestis
Brand Estonia loojad on kõige õnnelikumad turundajad Eestis. Põhjus ei ole suur eelarve ega ka investeeringu tagasiteenimise vastutuse puudumine.
Põhjus on võimaluses Eestit ja Eesti inimest sügavuti tundma õppida.
Projekti teostajate poolt 9. mail välisministeeriumi pressisaalis presenteeritu andis sellest värvika ülevaate ? alustades kunstiliselt peenemaitselisest pildigaleriist ja lõpetades eestlaste väärtushinnangute analüüsiga.
Kokkuvõtted on meie jaoks julgustavad ? oleme tunduvalt innovatiivsemad, välismaalaste jaoks huvitava kultuuri, ajaloo ja puutumata loodusega ? ühesõnaga paremad, kui me arvata julgesime. Projekti teostajate sõnul andis Eesti brändiga tegelemine neile usku ja eestlaseks olemise uhkust, mis muutis BEga tegelemise omamoodi patriootiliseks missiooniks.
Eestlaste hulgas läbiviidud uuringud olid minu arvates selle projekti kõige väärtuslikum osa, nende õigeaegne esitamine rahvale oleks võinud mõjuda väikseid positiivseid muudatusi tekitavalt. Kuid nüüd on nende esitamine Eesti rahvale juba peaaegu võimatu ? hetkel on juba ligi miljon erinevat arvamust 13,3 miljoni kasutusvõimaluse kohta. Kahju.
SHG Estonia põhitegevuseks on Eesti toodete eksport ja investorite toomine Eestisse. Jagades BE sümboolikaga kingitusi Euroopa äripartneritele, pälvin küll viisakusavaldusi, kuid mitte sügavamat huvi Eesti kui ärikeskonna suhtes. Tavaliselt tahavad investorid võimaluste kohta midagi konkreetsemat kuulda, eriti atraktiivne on aga rääkida valitsuse poolsetest toetustest (Iirimaa mainekujunduskampaania ajal pakkus Iiri valitsus investoritele erinevaid rahalisi toetusi).
Eksporditavate kaupade welcometoestonia?tamine? Brändiloojate soovitus märgi lisamise kohta tekitab küll positiivse patriootilise tunde, kuid reaalsuses ei aita see paremini tooteid müüa ega eksporti kasvatada.
Kampaania on üles ehitatud massiturunduse alustaladele ? tähelepanu ja välise atraktiivsuse saavutamisele (logod, välisreklaamid, reklaamlaused).
Peame endile aga tunnistama, et sihtgrupp on liialt laialivalguv selleks, et vajalikku mõju ja fokuseeritust saavutada.
Sellises situatsioonis oleks olnud efektiivsem kasutada integreeritud turundusmudelit ? massiturundus seotud ühiste eesmärkide läbi efektiisema turundusliigi ? otseturundusega, mille kaasamine oleks võimaldanud ka jooksvalt tulemuslikkust kontrollida. Tänapäeval on igale turundajale selgeks saanud, et ainult ilusate värvipiltidega müügieesmärke ei saavuta ? lisaks kreatiivsetele kujunditele peab olema ka selge ettekujutus ja plaan, kuidas turundus oleks tasuv ja kuidas integreerida erinevaid tegevusi.
Kui Brand Estonia projekti teostajad oleksid analüüsinud ka püstitatud eesmärkideni jõudmise teid, oleksid tulemused olnud eksportööridele ja investorite otsijate jaoks praktilisema väärtusega.