Ühinemine Euroopa Liiduga ei too Eesti autokaupmeestele kaasa olulisi muudatusi, küll aga n-ö mittetootlikku sebimist.
Täna Radisson SASi hotellis peetaval Eesti Aasta Autokonverentsil nentisid nii konkurentsiameti esindajad, kui AS Nissan Balti tegevdirektor Raivo Sternfeld, et ühinemine Euroopa Liiduga ei too Eestile kaasa olulisi muudatusi.
Autode tehniliste nõuete osas on Eesti juba ammu viinud oma seadused vastavusse Euroopaga ja siin mingeid muudatusi oodata ei ole. Küll aga hakkab esialgsetel andmetel alates 1. oktoobrist kehtima Euroopas uus grupierandi seadus, mis sätestab konkurentsitingimused eristaatuses olevatele tegevusaladele nagu seda on ka autokaubandus.
Peamine muudatus, mis uue grupierandiseadusega kaasneb, on lühidalt suurem tegevusvabadus autokaupmeestele. Näiteks antakse müüjatele võimalus reklaamida ja müüa oma sõidukeid ka teiste riikide territooriumil, müüa mitut erinevat marki autosid, mida hetkel paljud tootjad ei luba. Samuti avanevad võimalused viia auto müük ja firmateenindus lahku.
Artikkel jätkub pärast reklaami
?Hetkel on uus grupierandiseadus aga veel eelnõu vormis, mis peab läbima Euroopa parlamendi, nagu kuulda, on seal tehtud ettepanekuid ja parandusi juba enam kui sajal leheküljel. Seega ei ole seaduse jõustumine 1. oktoobrist veel sada protsenti kindel,? tõdes konkurentsiameti nõunik Katrin Tasa.