• OMX Baltic0,12%300,3
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,25%1 196,94
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,11%8 765,14
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,19
  • OMX Baltic0,12%300,3
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,25%1 196,94
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,11%8 765,14
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,19
  • 04.06.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turundaja peaks tegelema reaalse äriga

Pean tunnistama ausalt, et nii mõttetihedat turundusalast raamatut pole ma kaua lugenud.
Raamatu põhisõnumiks on, et kui endisaegne turundus oli pigem kunstiga seotud, siis tänane turundus on täppisteadus, mis põhineb hüpoteeside püstitamisel ning nende tõestamisel või ümberlükkamisel.
Zyman avaldab jõuliselt arvamust paljude teemade kohta: nii strateegia kui ka turunduse olemus, uuringud ja tagasiside, positsioneerimine ja bränding, reklaam ja tulemuslikkus ning reklaami muutmine müügitulemuseks, värbamine ja koostöö reklaamiagentuuridega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks toob Zyman ära ka strateegilise kasvu valemi ning selgitab selle kasutamist oma praktika varal.
Loomulikult on raamatus nii Coke?i kui ka Pepsi tegevuse analüüse. Ka turundajate seas üldtuntud New Coke juhtum saab põhjalikult selgitatud insideri poolelt vaadatuna.
Nagu Zyman ise väidab: paljud raamatus väljatoodud tõdedest ei tundu olevat midagi muud kui tavaline common sense. Samas aga iga rakendajat peetakse revolutsionääriks. Ja see raamat annab revolutsiooniks vajalikku jõudu ja energiat:
Turundajad peaksid lõpetama lollitamise teemal turundus?on?lihtsurelikele?arusaamatu?müstika ning hakkama tegelema reaalse äriga.
Kui hakkad tähelepanu pöörama sellele, kui palju asjad tegelikult maksavad ja kui palju kasumit nende kulude abil teenid, siis saab sinust palju parem turundaja.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui sa saad aru, miks midagi toimub, siis on palju lihtsam saada tulemusi, mida vaja on.
Nagu kõik turundajad, kes väidavad, et nad tegutsevad küpsusfaasis, olime ka meie laisaks muutunud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Asjad muutuvad homme niikuinii. Seega, kas sa muudad neid ise või teeb seda keegi teine sinu eest.
Nii nagu Zyman väidab, et ?turundus on liiga oluline selleks, et seda jätta ainult turunduse inimestele?, on ka see raamat liiga oluline, et seda ainult turundusinimestele soovitada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele