• OMX Baltic0,38%301,14
  • OMX Riga−0,08%892,22
  • OMX Tallinn0,64%2 081,9
  • OMX Vilnius0,46%1 207,99
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,11
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • OMX Baltic0,38%301,14
  • OMX Riga−0,08%892,22
  • OMX Tallinn0,64%2 081,9
  • OMX Vilnius0,46%1 207,99
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,11
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • 05.07.02, 11:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sakala: Viljandi ATP bussijuhid hauvad streigiplaane

Osa Viljandi ATP bussijuhte pole rahul uue juhatuse esimehe ümberkorraldustega ja plaanib oma õiguste kaitseks streikima hakata.
Viljandi ATP bussijuhi Madis Ardeli sõnul nõuavad nad normaalsete töötingimuste säilimist ja kindlust, et praegused töökohad alles jäävad, kirjutab Sakala.
Ardel rääkis, et pärast uue juhatuse esimehe Arvo Nõgese ametisse asumist on kaotatud hulk soodustusi ja mitmed bussijuhid on seepärast omal soovil firmast lahkunud.
Näiteks ei ole bussijuhtidel enam lubatud kahe liini vahepeal bussiga koju sööma minna. Käigust on ära võetud ka valveauto, millega varem juhte hommikul vara tööle ja õhtul hilja koju sõidutati.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Ühistransporti ei saa nad aga tööle jõudmiseks kasutada, sest kui nad ise veel roolis pole, siis ju bussid ei sõida,? selgitas Ardel.
Tema kinnitusel tekitab juhtides samuti ärevust firma otsus mitte maksta edaspidi palka kahe liini vahele jäävate seisutundide eest, kui need on Viljandis. ?Nii ei tule osal meestel normtunde täis ja seega ei saa nad põhipalka kätte.?
Ardeli hinnangul võib ainult sõidutundide arvestamisel tekkiv juhtide alakoormus viia koondamisteni, sest firma on otsustanud sulgeda ka mõned kaugliinid.
Juhatuse esimehe Arvo Nõgese sõnul soovib Viljandi ATP mõned liinid tõesti sulgeda ning teede- ja sideministeeriumi nõusolek loodetakse saada mõne päeva jooksul.
?Viljandi ATP ei kavanda lähiajal bussijuhtide koondamist,? kinnitas ta meiliga Sakala küsimustele vastates.
Nõges ütles, et ettevõte on kohustatud kindlustama töötajad normtundidega, mida ATP kavatseb ka teha.
Eesti Transpordi- ja Teetöötajate Ametiühingu (ETTA) juhatuse esimees Ain Tatter sõnas, et alatundide korral tuleb töötajatele ikkagi täispalk välja maksta. ?Igasuguseid lisasoodustusi võib ettevõte aga oma äranägemise järgi anda ja ära võtta, kui neid pole töölepingus kirjas.?
Ardeli teada pole bussijuhid rahul sellegagi, et nad peavad ilma lisatasuta bussiaknaid seestpoolt pesema ja tolmu pühkima. Viimasel nädalal on tulnud juhtidel osaleda ka muudes koristustöödes, sest üks kolmest koristajast lahkus töölt ja kaks haigestusid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele