• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,12
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,12
  • 01.10.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turundusplaan kaardistab ettevõtte eesmärgid

Mida konkreetsemalt ja selgemalt on turundusplaanis kirjeldatud eesmärgid, seda suuremaid lootusi võib panna selle õnnestumisele.
Turundusplaan nagu ka igasugune muu plaan saab alguse eesmärkide püstitamisest ? kuhu tahetakse jõuda. Turunduse eesmärgid on üks, üsna tihti ka peamine osa ettevõtte ärilistest eesmärkidest. Turundussuundade sõnastamisega saab selgeks turunduse roll selles protsessis.
Kõige korrektsem on siduda eesmärgid müügikasvu saavutamisega. Brändi-kesksete toodete puhul sobib selleks ka teadlikkuse ehk imago kasv ning alaeesmärgid võivad olla puhtturunduslikud ? näiteks kodulehekülje külastuste arvu kasv jne.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eraldi eesmärgina võib planeerida tagasiside saamist sihtgrupilt, regulaarne tagasiside kogumine annab ettevõttele jooksvalt adekvaatse pildi turul toimuvast ning muudab ta ettenägelikumaks ja paindlikumaks. Igal eesmärgil peavad olema mõõdetavad tulemused.
Eesmärgistatud turundusplaani lahutamatuks koostisosaks on muutunud turusituatsiooni kaardistamine. Põhiliselt piisab konkurentide, väliskeskkonna, turu ja ettevõtte enda analüüsimisest, nende nelja kokkuvõttena tekib situatsiooni analüüs. Kõige universaalsem ja enamlevinud on SWOT-analüüs (Strengths ? tugevused, Weaknesses ? nõrkused, Opportunities ? võimalused, Threats ? ohud). Kuid ükski konkreetne analüüsis välja toodud võimalus pole veel eesmärk enne, kui see pole seotud tervikliku tegevusplaaniga.
Tiheneva konkurentsi tingimustes on muutunud situatsiooni analüüsimine järjest olulisemaks. Et mitte valedele asjadele keskendudes ajanappusesse jääda, tasub silmas pidada järgnevat:
kasutada informatsiooni olemasolevatest andmebaasidest ja (müügi)raportitest;
enamik ajast peaks kuluma informatsiooni analüüsimisele, mitte kogumisele;

Artikkel jätkub pärast reklaami

analüüsi võib sisse osta teenusena, seda võib kasutada arutelu käivitajana (saadud tulemusi võrreldakse eelnevate kogemustega).
Enne eelarve planeerimist peavad paigas olema ka eesmärgid numbrites ? ROI (Return on Investment) ehk kuidas ja missuguse ajaga teenitakse tagasi turunduse investeering.
Enamlevinud on kahe viimase variandi rakendamine välismaise ettevõtte tütarettevõtte puhul. Olenevalt ettevõtte kättevõidetud õigustest saavad turundajad seda eelarvet siis kas oma äranägemise järgi kasutada või peavad jälgima ettekirjutatud plaani. Turundus on liikumas suurema vastutuse suunas ? tegevused (ja raha kulutamine) peavad tagama kasumi kasvu. Kuna üha enam tuleb põhjendada kampaaniate tasuvust, tasub juba planeerimise järgus anda mõõdetavaid prognoose, mis võimaldaksid kontrollida protsessi jooksvalt ja teha vastavalt vajadustele muudatusi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele