M-makse on kliendile mugav, kuna mobiil on alati kaasas, kaupmees ei pea aga muretsema kaarditerminali, rääkis Mati Käosaar Hansapangast m-seminaril.
'Miks see on maksjale hea? Mobiil on alati kaasas, maksed tulevad otse pangakontolt, on olemas detailne ülevaade tehingutest pangakontol,' rääkis Mati Käosaar Hansapangast Äripäeva m-äri seminaril. 'On ristkasutus pankade vahel, m-makse toimib kõikides mobiiloperaatorite võrkudes. Pluss on ka see, et maksevahendit pole vaja käest hetkekski ära anda.'
Hansapanga m-maksete valdkonna juht Raulis Üksvärav lisas, et kaupmehele on see hea, kuna pole vaja muretseda kaarditerminali, sideliine terminali tarbeks ja eletritoidet.
'Arveldus kiire, raha on juba järgmisel päeval kontol ja kaupmehel on ka ülevaade tehingutest,' rääkis ta. 'Puuduvad riskid, mis on sularahaga seotud, mis on oluline kaupmeeste ja taksojuhtide puhul.'
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kohad, kus on võimalik kasutada, on taksod ja juururisalongide, lisas Üksvärav.
?Kui naisel jääb ilusalongis raha puudu, võtab kiire kõne mehele ja mees tasub mobiiliga naise eest,? tõi Üksvärav näite.
Samuti saab Üksvärava sõnul seda rakendada väikestes kauplustes maapiirkonnas, kus puuduvad lähedal sularahaautomaadid, välisürituste õlletelkides, baarides ja restoranides.
?Tulevikus saab ka internetis kasutada, kaupmees riputab oma koodi internetti üles, kuhu saab raha üle kanda, tellib näiteks lilli ja maksab nende eest mobiiliga,? rääkis Raulis Üksvärav.
Kliendile ei ole m-maksel ei liitumis- ega tehingutasu, kaupmehel ei ole liitumistasu, kuid ta peab maksma pangale komisjonitasu iga tehingu pealt.