Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raudtee riigile tagasiostmiseks pole ühtki majanduslikku põhjendust

    Majandus- ja kommunikatsiooniministri Meelis Atoneni ideega taasriigistada raudtee ei saa nõustuda ? raudtee tagasiostmisele riigi poolt ei ole täna ühtki majanduslikku põhjendust.
    Vastavalt lepingutele peavad mõlema raudtee omanikud täitma investeerimiskohustusi ja tagama nii reisijate- kui ka kaubaveo.
    Kui kohustusi ei täideta, siis on riigil niigi õigus alustada taasriigistamist. Seni on lepinguid ja kohustusi minu teada täidetud. Riigil ei ole mingit põhjust neid investeeringuid taas enda kaela võtta.
    Probleem ei seisne ka nende paljuräägitud eurorahade kättesaamises või mittesaamises ? Euroopa Liidu abiraha on oma mahtudes suhteliselt täpselt määratud meie ühinemislepingu finantskokkuleppe osas. Ja niisamuti nagu ISPA rahadega, on meie otsustada, kuhu ja kui palju selle summa piirides raha suunata.
    Näiteks on ISPA rahast pool ette nähtud keskkonnale ja pool transpordile. Kuidas transpordi osa jaotub raudtee ja maanteede vahel, see on meie otsustada. Kui suuname raha raudteele, jääb maanteedele vähem, ja vastupidi. Loomulikult kontrollitakse ka projekti majanduslikku tasuvust.
    Teine küsimus on selles, et riigil on juba täna suured probleemid kaasrahastamisega. Asi pole eraosaluses ? alati saab osapoolte rollid ja vastutuse eraldi määrata. Näiteks on ISPA programmi võetud eraldi projektina raudtee Kagu-Eesti piirijaama ehitus, selle projekteerimine juba käib.
    Edelaraudtee on loomulikult nõus müüma, siis ei pea oma kohustusi riigi ees täitma. Erastamine seadis karmid tingimused investeeringute osas. Samuti on Riigikogu poolt paika pandud tellimus Pärnu-Viljandi suunalisel liiklusel üheksaks aastaks ja reisijate veo mahud peavad jääma olemasolevale tasemele ? sellest kohustusest püüavadki omanikud uue valitsuse abil lahti saada.
    Reisijateveo tellimus Tartu, Valga ja Narva suundade osas lasti Reformierakonna ja Keskerakonna häältega 2000. aasta kevadel põhja ja see vallandas nn Edelaraudtee kriisi. Riigi tellimus nimetatud suundadel lõpeb selle aastaga ja Edelaraudteel on võimalus alustada taas riigilt raha välja kauplemist suuremal tasemel kui seni.
    Oleks ka nendes suundades Riigikogul lastud tellimus paika panna, oleks praegu probleemid lahendatud ja Edelaraudtee jätkaks reisijatevedu iga aasta veidi vähenevate dotatsioonidega, kusjuures kohustusega reisijateveo mahtu ennast mitte vähendada.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.