• OMX Baltic0,72%302,51
  • OMX Riga−0,05%893
  • OMX Tallinn0,3%2 068,61
  • OMX Vilnius0,32%1 198,31
  • S&P 5000,8%6 141,02
  • DOW 300,94%43 386,84
  • Nasdaq 0,97%20 167,91
  • FTSE 1000,54%8 782,95
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,08
  • OMX Baltic0,72%302,51
  • OMX Riga−0,05%893
  • OMX Tallinn0,3%2 068,61
  • OMX Vilnius0,32%1 198,31
  • S&P 5000,8%6 141,02
  • DOW 300,94%43 386,84
  • Nasdaq 0,97%20 167,91
  • FTSE 1000,54%8 782,95
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,08
  • 14.07.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vahetuskered aitavad hoida veokeid pidevas liikumises

Transport on üks tähtsamaid elemente ühiskonna majandustegevuses, mille puhul omavad erilist tähendust kulu, kiirus ja teenindus. Transpordisüsteemi efektiivsemaks muutmisel ja kulude vähendamisel on oluliseks märksõnaks intermodaalne ehk kombineeritud transport.
Ukselt uksele teenuse täispaketi pakkumiseks suurte kaubasaadetiste puhul on kõige sobivam lahendus vahetuskerekonteinerite kasutamine (inglise keeles swap body), mis on spetsiaalselt konstrueeritud veoste veoks auto-, raudtee- või jõe/meretranspordiga ilma veost vahepeal välja laadimata.
Populaarseimad on C-klassi konteinerid, mille standardpikkuseks on 7,15, 7,45 või 7,82 meetrit. Teraskonteineri standardlaius on 2,55 meetrit, isoleeritud konteineri puhul võib laius olla ka 2,60 meetrit. Kõrgus oleneb tellija vajadusest, kuid see ei tohi ületada seadusega lubatud maksimaalset veose kõrgust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Konteineri netokaal on olenevalt pikkusest 3200? 3800 kg ning kandevõime kuni 16 000 kg, kuid tellija soovist tulenevalt võib kandevõime antud pikkuste juures ulatuda 33 000 kilogrammini.
Teraskonteineris võib transportida kõike, mis ei rikne. Toiduaineteveoks sobib autonoomse külmutusseadme ja tugevdatud soojusisolatsiooniga konteiner, mis hoiab veoseruumis vajaliku temperatuuri.
Transport kui selline ei ole ühiskonnas eesmärgiks omaette, vaid majandusliku arengu möödapääsmatuks vahendiks, mida tuleb kasvava nõudluse ja tiheneva konkurentsi tõttu pidevalt paremaks muuta. Eesmärk, mille poole autotranspordifirma peaks püüdlema, on pidevas liikumises olemine, et säästa kulusid ja olla efektiivsem. Vahetuskerekonteinerite kasutamine on üks hoob, mis tagab oskusliku planeerimise korral iga sõiduki maksimaalse koormatuse. Transpordifirma jaoks tähendab see mõistagi rohkem kliente, rohkem tellimusi, rohkem kasumit ning paremat elu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 20 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele