• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,55
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,55
  • 05.11.03, 07:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Poliitikuid pelutab Eesti Raudtee võimalik müük venelastele

Valitsus ja riigikogulased on tõsiselt häiritud Eesti Raudtee ameeriklasest suuromaniku ja Vene suurfirma Severostal kõnelustest.
Nii valitsusametnikud kui ka parlamendipoliitikud kinnitavad Postimehele, et on viimasel ajal kuulnud 66% Eesti Raudteest erastanud Baltic Rail Service?i (BRS) suurosaniku ja nõukogu esimehe Edward A. Burkhardti läbirääkimistest Venemaa metallitöötleja ja transiidifirma Severostal esindajatega.
«Jutuks on olnud võimalus, kas Severostal ei tahaks tulla Eesti Raudtee omanikeringi,» väitis kõrge riigiametnik.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Meelis Atonenini sõnul on ka tal võimalike müügiläbirääkimiste kohta informatsiooni, kuid BRSi omanikud pole seda kinnitanud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Kui aga läbirääkimiste pidamine tõesti paika peab, on tegu väga kahetsusväärse käitumisega,» ütles Atonen, lisades, et praegu pole riigil siiski põhjust kaasomanikke mitte usaldada.
Atoneni sõnul on võimalike ostjatena nimetatud lisaks Severostalile ka Vene riigiraudtee tütarfirmat.
Atoneni arvates on teoreetiliselt olemas võimalus, et osa aktsiatest venelastele müüakse, kuid erastamislepingu kohaselt on riigil ostueesõigus.
«Riigil on vähemalt infrastruktuuri omandamise huvi olemas ja riik kaaluks väga tõsiselt aktsiate tagasiostu,» selgitas Atonen. «Euroopa Liidus ei tunnistata raudteestruktuuri eraomandis olemist ning seega on Eesti riigi huvides, et infrastruktuur riigi kätte tagasi tuleks.»
Transiidiärimehed vihjasid Postimehele, et BRSi võivad aktsiaid müüma sundida Eesti Raudtee nõrgenenud majandustulemused ja jänni jäämine investeerimiskohustuste täitmisel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele