Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vaata kaevu, näed maailma
Antud reklaami juures meeldis lihtne animatsioonikeel, mis on arusaadav ka neile, kes tänapäevast teist kirjaoskust ? interneti ja arvuti kasutamist ? veel ei valda. Oma ülesande, ?puust ja punaseks?, täidab klipp täies mahus. Tihtipeale minnakse reklaamide loovuses liiga kaugele. Selle tulemusena on ainsad, kes ideest aru saavad, tellija ja reklaami väljamõtleja. Sihtgrupp aga laiutab arusaamatult käsi. Selle reklaamklipi puhul seda muret ei ole ? sõnum on selge ja teravmeelne.
Raske öelda, kas tegijate taotlus oligi näidata reklaamis juhmuse võrdkujuna lammast ning kaevu sümbolina, mida tihti seostatakse soovide täitumisega. Meie Arsenalis leidsime, et selline kujunditega mäng on peen ja pakub meelevürtsi ka pooltoone tajuvale televaatajale.
Jutustus uudishimulikult kaevu vaatavast mehest on otsekui võrdlus soovidekaevust, mis täidab võimaliku soovi ? õppida tundma maailma. Ja lammas? ka temale on antud võimalus.
Ähmaselt meenus meile Vaata Maailma ühe vanema kampaania telereklaamide seeria, kus olid ilmetud jutustused juhmidest inimestest, kes otsekui politruki käsul olid sunnitud tarkust omandama. Nii et kvalitatiivne hüpe on ilmne. Tubli töö!
Autor: Heiki Kurm