• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.11.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nafta kergitab veokirehvide hindu

Rahvusvahelises autotranspordis moodustavad rehvikulud 3?5% kogukuludest, nii mõjutavad rehvid autotranspordi kaudu logistika hindu. Kui võtta arvesse, et maailmas ringleb rehviäris üle 60 miljardi euro, millest umbes 1/4 on seotud veoautorehvidega, võib järeldada, et see puudutab logistikat igapäevaselt nii otseselt kui ka kaudselt. Kaubamärgid nagu Michelin, Bridgestone ja Goodyear on tuntud ka asjasse pühendamatutele.
Rehvi arendamisele kuluvad summad on suured, näiteks Michelin kulutab aastas uurimis- ja arendustegevusele üle 8 miljardi krooni ehk ca 4% käibest.
Peamiseks parameetriks, mis määrab rehvi headuse, on kujunenud läbisõit. Läbisõit ei lõpe esimese mustrikihi kulumisega. Kui kvaliteetsetel veoautorehvide karkassidel on läbisõiduressurssi ca miljon kilomeetrit, siis pärast mustri lõikamist ja ühe- või mitmekordset taastamist kujunevad rehvikulud läbisõidukilomeetri kohta kasutajatele kõige madalamaks. Brändidel, mis on karkasside kvaliteeti vähem panustanud, on läbisõiduressurssi kuni 75% vähem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Põhjamaades on oluliseks faktoriks ka rehvide sõiduomadused talvetingimustes.
Autor: Ants Astover

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele