Rahvusvahelises autotranspordis moodustavad rehvikulud 3?5% kogukuludest, nii mõjutavad rehvid autotranspordi kaudu logistika hindu. Kui võtta arvesse, et maailmas ringleb rehviäris üle 60 miljardi euro, millest umbes 1/4 on seotud veoautorehvidega, võib järeldada, et see puudutab logistikat igapäevaselt nii otseselt kui ka kaudselt. Kaubamärgid nagu Michelin, Bridgestone ja Goodyear on tuntud ka asjasse pühendamatutele.
Rehvi arendamisele kuluvad summad on suured, näiteks Michelin kulutab aastas uurimis- ja arendustegevusele üle 8 miljardi krooni ehk ca 4% käibest.
Peamiseks parameetriks, mis määrab rehvi headuse, on kujunenud läbisõit. Läbisõit ei lõpe esimese mustrikihi kulumisega. Kui kvaliteetsetel veoautorehvide karkassidel on läbisõiduressurssi ca miljon kilomeetrit, siis pärast mustri lõikamist ja ühe- või mitmekordset taastamist kujunevad rehvikulud läbisõidukilomeetri kohta kasutajatele kõige madalamaks. Brändidel, mis on karkasside kvaliteeti vähem panustanud, on läbisõiduressurssi kuni 75% vähem.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Põhjamaades on oluliseks faktoriks ka rehvide sõiduomadused talvetingimustes.
Autor: Ants Astover