Lõppeval aastal sai selgeks, et ettevõtlus areneb erinevalt üldisest arusaamast mitte ainult pealinnas, vaid igast maakonnast võib leida arenemisvõimelisi ja uuenemismeelsed firmasid. Sageli ei suudeta vabariiklikul tasemel silma paista vaid sellepärast, et käibenumbrid ei küüni suurtega võistlema, samas aga ollakse võimelised teenima muljetavaldavaid kasumimarginaale. Nii on tähelepanuväärne, et Pärnumaa TOPi esikolmiku firmad ? AS Wendre, AS Pärnu Linavabrik ja AS Paikuse Saeveski ? tulid kõik ka Eesti Edukamate Ettevõtete TOP 100 esimese kümne hulka.
Maakonna erilehtede sisulise toimetamisega oli hõivatud peaaegu kogu rubriigitoimetus, lisaks fotograafid, kujundajad ja kaasautorid. TOPi võitjate kohta avaldatud edulugudes püüdsime muu hulgas süveneda ka raskustesse, mis pealinnast eemal tegutsevat ettevõtjat kammitsevad. Loodetavasti suutsime mõnelegi ametimehele, kes seatud hea seisma perifeerse ettevõtluse arendamise eest, mõned erilist tähelepanu vajavad probleemid kätte näidata ja anda neile ainet mõtisklusteks.
Tänu Eesti Tuleviku-uuringute Instituudi direktori Erik Tergi ja Tartu Ülikooli Pärnu Kolledži direktori Garri Raagmaa maalitud visioonidele said ettevõd tõa abimehe oma piirkonna ämaastiku ning oma firma tuleviku prognoosimisel ja edaspidiste sihtide seadmisel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Äripäeva turnee maakondades jätkub 2004. aastal. Järgmisel aastal saab tulemusi võrrelda aga juba tänavuste näitajatega ning sellest siis ka asjaomased järeldused teha. Muide ? järgmise aasta üks eesmärkidest firmajuhtidele võiks olla ka see, et saja Eesti edukaima ettevõtte seas oleks vähemalt üks esindaja igast Eesti maakonnast.
2003. aastal koostas Äripäev esmakordselt kõigi maakondade edukamate ettevõtete pingeread. Selleks töötles TOPi toimetus 1040 ettevõtte andmeid üle Eesti ning olenevalt maakonnast reastasime 40?100 piirkonna suurima käibega ettevõtet.
Maakonna TOPi jõudmine on ettevõttele prestiižne. Nii põndas Läe-Virumaa TOPi võud OG Elektra juhatuse esimees Oleg Gross kalli maasturi ostu, ?et meid tunnistati Äipäa TOPis parimaks ja Hummereid oli Tallinnas just saada, siis tegi juhatus sellise otsuse?
Maakonna arengukonverentside turnee oli Äripäevale uus ja kasulik kogemus. Ehkki ?tuur? oli väsitav ? hommikul kell viis startida ja saabuda tagasi kell kümme õhtul ? on meil nüüd praktiline kogemus ürituste korraldamisel kõigis Eesti maakonnakeskustes. Konverentsi teemade ja esinejate valikul lähtusime konkreetse maakonna ettevõtjate huvidest ning keskmine osalejate arv 88 on piisav tõendus, et päevakavad said asjakohased ja kutsusid ärimehi üritusest osa võtma.
Korralduslikult olid üllatusmomente tulvil konverentsi toimumiskohad, sest enamasti puudusid traditsioonilised tehnilised võimalused. Ent olulisem kui mugavustega saal, oli ettevõtjate omavaheline suhtlemine ja ürituste sisu. Osalejate hinnangutest konverentsile jäi kõlama eelkõige heameel, et Äripäev konverentsiga ise kohale tuli ja et kohtuti oma maakonna tegijatega. 94% suurune rahulolu annab meile kindluse turneed korrata ning seab meile eesmärgi teha 2004. aastal veelgi paremini!