• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tasuline parkimine, kui omavalitsuse efektiivne liikluskorraldus koos väikese lisasissetulekuga

    ?Kui ma nägin, kuidas turist tuli autost välja ja hakkas parkimisautomaati otsima, mõtlesin, et ka meil võiks tasuline parkimine olla,? räägib Haapsalu linnapea Teet Kallasvee, kuid mõtteks on see seni jäänudki. See-eest on nii mõneski linnas tasuline parkimine ennast igati õigustanud ja ära tasunud.
    Tallinnas tekitas viimane tasulise parkimisala laiendamine palju poleemikat. Vaatamata linlaste protestidele viidi uuendused siiski ellu.
    ?Kui tipptunnil on vabu kohti vähem kui 15%, siis hakkavad kohti otsivad autod täiendavalt liiklust koormama,? selgitab Tallinna parkimiskorralduse osakonna juhataja Aado Kuuse. Seepärast lisati ka Herne tänav tasuliste alade hulka ning laiendati seda Kadrioru suunas. ?Näiteks Herne tänava piirkonnas oli suureks probleemiks inimesed, kes oma auto päevaks sinna jätsid ning ise rahumeeli kesklinna tööle kõndisid,? meenutab Kuuse.
    Samuti on linnale oluline, et autodevool ei hakkaks takistama ühistransporti, mis ajuti tipptunnil juba probleemiks on.
    ?Kahjuks on nii, et teede tegemise ajal ei arvestatud nii suure koormusega ning seetõttu on linn sunnitud liikluse sujuvama kulgemise nimel mõjutama inimesi rahaga, suunates neid parklatesse ja parkimismajadesse.?
    Tasuline parkimine aga ei ole sugugi kahjuks linnale, mille kassasse laekub iga aasta üle 20 miljoni krooni. Ainuüksi viivistasusid laekub sinna iga kuu ligi miljoni krooni ulatuses. Viimane summa on nii suur tänu sellele, et Tallinnas määratakse tasutud aja ületamise eest kohe täistrahv 480 krooni.
    ?Kõigile asjaosalistele on nii lihtsam, ehkki meil on kontrolöridega kokkulepe, et viie ületatud minuti eest kohe tasu ei nõuta,? pehmendab Kuuse süsteemi jäikust.
    Tartus korraldatakse parkimiskoormuse analüüsi kaks korda aastas. Kui täituvus ületab 80%, tehakse linnavalitsusele ettepanek hinda korrigeerida või ala laiendada. Kuigi viimast eriti ei soovitata, sest parkimiskorralduse eest vastutava Toomas Henno sõnul selline tegevus probleemi ei lahenda, siis ummistuvad lihtsalt järgmised tänavad. ?Laiendada saab vaid teatud piirini, linn püüab ikka leida võimalusi tasuta parkimise pakkumiseks,? seletab ta.
    Selle eesmärgi täitmiseks on käidavamates kohtades Vabaduse puiesteel, kinnise- ja vaba turu parklates tähistatud parkimisaja fikseerimise korral esimene tund aega tasuta. ?Tunniga peaks ju jõudma oma asjad korda ajada?? arutleb Henno.
    Ka teistes aspektides on parkimiskorraldus Tartus pealinna omast inimlikum. Näiteks tuleb parkimisaja kuni ühe tunni võrra ületamisel või esmakordsel rikkumisel maksta vaid pool kogu viivistasust ehk siis 240 krooni. Samuti on väiksema koormusega aladel parkimine odavam. Parkimise tehnilist poolt korraldab Tartus Falck Lõuna-Eesti, kelle seitse kontrolöri tõid linnale 2003. aastal viivistasudena sisse ligi 2 miljonit krooni, samas kui tasulisest parkimisest üldse laekus 2,5 miljonit.
    Pärnus muutub tasuline parkimine kõige aktuaalsemaks suvel, kui vabade kohtade puudusel paigutavad suvitajad oma autod haljasaladele ja väravate ette. Uue liiklusseaduse kohaselt ei tohi aga ilma autojuhi kohalolekuta valesti parkinule trahvi teha.
    ?Neid rikkujaid on uue seaduse tõttu tõepoolest raske karistada,? möönab Pärnu linna teede peaspetsialist Margus Eisenschmidt. Olukorra lahendamiseks on kasutatud äärekivide tõstmist ning kollaseks värvimist, see aga suunab rohkem inimesi parkimiskohti otsima, mis koormab jällegi liiklust. ?Kõige parem oleks, kui randa tuldaks jala, mis on ju tegelikult ka tervislikum,? näeb Eisenschmidt olukorrast väljapääsu.
    Ent Pärnul on veel üks mure ? nimelt ei panda tähele maksustatud ala algust tähistavaid märke ning see tekitab jällegi vaidlusi ja segadust. Külm suvi mõjus ka eelarvesse laekunud summale, mis on suhteliselt tagasihoidlik ? ligi 800 000 krooni viivistasudest ning 1,8 miljonit tasulisest parkimisest.
    Kuressaare kesklinna üritati teha jalakäijate tsoon, kuid üritus kukkus läbi, kuna vastavaid märke lihtsalt ignoreeriti. Seega võeti linnavalitsuses vastu otsus muuta seni parkimiseks suletud olnud tänavad tasuliseks, et hoida autod linnas liikumises ning anda kõigile võimalus oma sõiduvahendiga kesklinna tulla. ?Tasulise parkimise korraldamine ei ole kasulik ettevõtmine, vähemalt mitte meie linnas,? selgitab linnainsener Madis Pihel. ?Raha küsimise ainus eesmärk on liikumise säilitamine kesklinnas,? lisab ta. Tõepoolest, linnale on viimase kaheksa kuu jooksul parkimistasudena lisandunud 139 802 ning viivistasudena 65 906 krooni, mida on täpselt nii palju, et katta tasulise parkimise tarbeks tehtavad kulutused.
    Haapsalul, mis pürib Pärnu järel teiseks kuurortlinnaks, tasulist parkimisala ei olegi. ?Võiksime ju ennast reklaamida stressivaba linnana,? naerab linnapea Teet Kallasvee. Tegelikult prooviti paar aastat tagasi tasulist parkimist juurutada, kuid projekt kukkus ettevõtjate ning linlaste vastuseisu tõttu läbi. ?Kuna puudus parkimiskell, ei olnud kohalikel võimalust tasuta parkida ning üldse nägid inimesed selles oma vabaduste piiramist,? meenutab Kallasvee.
    Linnapea on siiski tasulise parkimise poolt, kuna see aitaks elavdada ettevõtlust vanalinnas, kus praegu teatud tänavatel parkimine täiesti keelatud on. ?Samas tuleb selgelt läbi mõelda, kas tulud tasuksid ära kulud ning alles siis tegutsema hakata,? on Kallasvee resoluutne.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.