• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 12.11.04, 08:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Tartu-Pihkva laevaliiklus võib alata

Pihkvalased võivad veel tänavu teha Tartusse esimese laevareisi, sest Venemaa transpordiminister andis loa Staro?inetsi piiripunkti avamiseks.
Tartlaste laev hakkab sõitma kevadel, kuid mitte Pihkva, vaid Staro?inetsini, kirjutab Tartu Postimees.
«Pihkvalased on pühalikult lubanud veel sel aastal esimese Pihkva-Tartu laevareisi ära teha,» ütles ASi Tartu Sadam poolt Tartu-Pihkva laevaliikluse korraldamisega tegelev Eesti Siseveeteede Arendamise Sihtasutuse juhataja Eero Mikenberg.
Kui ilmad liiga külmaks ei lähe, võib reis ka teoks saada. «Novembri keskel on Pihkva oblasti kuberneri valimised,» selgitas Mikenberg. «Pihkva-Tartu laevareis on praegusele kubernerile Jevgeni Mihhailovile hea võimalus näidata, mida ta kahe ametiaja jooksul on teinud.»

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tartu Sadama laevad on selleks aastaks juba dokis. Polaris hakkab Tartu ja Venemaa vahet sõitma tuleva aasta aprillis või mais. Edasi-tagasi laevapileti hinnaks pakkus Mikenberg praegu ligi tuhat krooni. Lisaks tuleb sõitjal soetada Venemaa viisa.
Nüüd, kus on lahenenud Staro?inetsi piiripunkti probleem, tuleb eestlastel hakata tegelema oma laevade diskrimineerimise lõpetamisega Venemaal.
Vene seaduste järgi tohivad Vene siseveeteedel sõita ainult oma maa laevad. Seega võib Polaris sõita vaid Staro?inetsisse, sealt Pihkvasse sõidutavad reisijaid Venemaa laevad.
«Meil tuleb ajutiselt sellega leppida,» ütles Mikenberg. «Muidu hakkavad Pihkva ja Tartu vahet sõitma vaid Vene laevad. Pole ka mõtet oodata, et äkki Venemaa muudab oma seadusi. Kui seda tehaksegi, siis kulub selleks aastaid.»
Ta lisas, et Eesti laevade Staro?inetsist edasisõitmise lahendamisel ei saa AS Tartu Sadam paraku midagi teha, probleemi võib aidata lahendada vaid Eesti valitsus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele