Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Firmad eelistavad lehereklaami
TNS Emor reklaamipanuste monitooringu AdEx andmetel kulus esimese kolme kvartali 690 miljoni kroonisest käibest suurim osa (45%) jätkuvalt ajalehtedele ning televisiooni osaks jäi 24%.
Enamreklaamitud tooteharud on mobiilside, autod, jaekaubandus, tööpakkumised, koduhügieen, ehitusmaterjalid, pangandus, ravimid.
Käesoleva aastal on raadioeetris kõlanud üle kahe korra enam jaekaubandusettevõtete reklaame kui eelmise aasta kolmel esimesel kvartalil, oluliselt vähem aga alkoholi ja toitlustusasutuste reklaame. Ajalehtedes on olnud märgatavalt enam kinnisvara, autode ja reisiteemalisi reklaame, vähem kontserdi-, koolitus- ja ehitusmaterjalide reklaame. Ajakirjades on suurenenud telekommunikatsiooni- ja rõivareklaamide hulk, kuid kõige märgatavamalt vähenenud finantsteenuste ja autoreklaamide arv. Televisioonis oli klippide arvu kasv olnud suurim (üle kahe korra) mobiilside, ravimite ja naiste hügieenisidemete vallas, suurimaks kukkujaks muidugi mõista valimisreklaam.
Suurimad reklaamijad käesoleva aasta üheksal kuul olid Procter & Gamble, EMT, Tele2 Eesti, Elion Ettevõtted, L?Oreal, Reckitt-Benckiser, Radiolinja, Ühispank, Coca-Cola Company ja Kesko Food.
Procter & Gamble on kuulunud väga kaua reklaamijate esitabelisse, sest reklaamitavaid brände on palju, näiteks vaatlusalusel perioodil investeeriti 23 erineva brändi meediareklaami.
Kui aasta esimene kvartal näitas reklaamikäibes väikest langust (-2%), siis teise kvartali kasvutempo oli tänu europarlamendi valimiskampaaniatele suhteliselt kõrge (11%) ning kolmanda kvartali kasv jäi keskmisele tasemele (8%).
Kolmandas kvartalis suurenes ajalehtede reklaamipinna maht 12%, reklaamikäive 9%. Ajakirjade reklaamikäibe kasv (12%) ületas esmakordselt ajalehereklaami käibe kasvu ja seda suurema väljaannete arvu tõttu võrreldes 2003. aasta kolmanda kvartaliga, kus puudusid veel näiteks Auto Bild, Diivan, FHM, e5, Köök, Nash Klub. Ajakirjade reklaamipind kokku suurenes 18%. 2004. aasta reklaamituru käibe kasv jääb tõenäoliselt 4?9% piiresse. Telereklaamisekundite arv suurenes võrreldes 2003. aasta kolmanda kvartaliga 28% (sellest prime time?i ajal 25% ja off prime?i ajal 31%).
Autor: Esta Kaal