Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
H&M hullutas kliente odava kõrgmoega
Kahekümne riigi linnades, sealhulgas Stockholmis ja Kopenhaagenis, jooksid ostjad reedel H&Mi kauplustele tormi, kus tuli müüki Karl Lagerfeldi spetsiaalselt H&Mi ketile disainitud kollektsioon.
Tohutult reklaamitud sündmusega, kus kaup rebiti lettidelt vähem kui tunniga, loodab H&M suurendada müüki, mida pitsitab konkurents ning loid tarbimishuvi peamistel turgudel.
?Müügiedu ületas ka kõige optimistlikumad ootused,? kommenteeris Bloombergile H&Mi turundusdirektor Jörgen Andersson.
20 aastat Chanelile rõivaid loonud sakslase Karl Lagerfeldi loodud jaki hind algab tavaliselt 27 225 kroonist ning ülikonna saab 48 400 krooniga. H&Mi kollektsioonis sai peokleidi 1200 krooniga ning villase mantli 1560 krooniga. Kokku oli kollektsioonis 50 eset.
Rõivaketile toob ühekordne kampaania sisse üle poole miljardi krooni. See on kontserni mastaabis väike summa, ent ülimalt õnnestunud PR-sündmus. H&M, mis on tuntud kui moekauba müüja taskukohase hinnaga, sai end reklaamida ka kui soodsa hinnaga kõrgmoe müüjat. Ehkki tippdisaineritelt on kollektsioone tellinud ka teised rõivaketid, oli nii kuulsa moelooja ?külalisesinemine? suures massimoe ketis laineid lööv.
Firma suuromanik Stefan Petersson ütles Rootsi uudistebüroole Direkt, et on rahul ega välista edaspidigi koostööd tippdisaineritega. ?Selge, et see sündmus on saanud erakorralise tähelepanu osaliseks.?
Septembris kasvas H&Mi müük läinud aasta sama perioodiga võrreldes 10%, jäädes alla analüütikute loodetud 16% kasvule. Kasum kasvas viimases kvartalis 18%, mis on kiireim kasv viimase viie kvartali jooksul. Oktoobri müüginumbrid avalikustab kontsern täna.
Müügi kasvu pidurdab kidur tarbimishuvi Saksamaal, Prantsusmaal ja Suurbritannias, mis kokku annavad ligi poole H&Mi käibest. USAs loodab H&M aga tänavu teenida oma esimese kasumi ning laieneda tuleval aastal kauplustega läänekaldale.
H&Mi uute kaupluste arv kasvab keskmiselt 12?13% aastas. Tänavu lisandub ca 140 kauplust peamiselt Saksamaal, Prantsusmaal, Poolas, Suurbritannias, USAs ja Itaalias. Koduturul Rootsis lisandub aga kõigest kaks kauplust. Kokku on ketil praegu 1032 kauplust, Balti riikides veel mitte ühtegi. Viimase nelja aastaga on kaupluste arv kasvanud 50%. Sama ajaga on konkurent Hispaania Inditex SA, millele kuulub Zara rõivakett, oma kaupluste arvu kahekordistanud.
Stockholmi börsil on H&M üks jõudsamaid tõusjaid. Aasta algusest on rõivaketi aktsia kerkinud 24%.