• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,56
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,56
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • 26.11.04, 16:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti tarbija peab kullerteenuse juures hinnast olulisemaks kindlustunnet

Baltimaades läbiviidud kullerteenuse tarbimise uuring näitab, et Eesti tarbijad on muutunud vähem hinnatundlikuks kui Läti ja Leedu tarbijad.
Sellel sügisel viis kullerfirma Baltic Logistic System (BLS) läbi uuringu, mis võrdleb ja analüüsib kullerteenuse tarbimist Eestis, Lätis ja Leedus. Koostöös Läti turu-uuringufirma Market Lab?iga tehtud uurimus näitab, et Eesti kullerteenuse ostja on muutunud vähem hinnatundlikuks kui Läti ja Leedu tarbijad ning ta peab hinnast olulisemaks kindlustunnet saadetise õigeaegse ja turvalise kohaleviimise osas, teatas Bizpak.
BLS Eesti tegevdirektori Janek Juhansoni sõnul näitab kolmel järjestikusel aastal läbiviidud sarnane uuring, et Eesti kullerteenuse ostja ei otsi enam ainult soodsat hinda, vaid ka kvaliteeti. ?Kui varem oli just hind peamiselt see, mis dikteeris ostetava teenuse valiku, siis nüüd on Eesti tarbijate seas koos teadlikkuse kasvuga tõusnud nõudlus kindluse järgi ning seetõttu on hind lükkunud tähtsuselt teiseks arvestatavaks faktoriks. Lätis ning Leedus on teenuse kindlus omakorda teisel kohal; esimesel kohal on endiselt teenuse maksumus,? räägib Juhanson.
Lisaks sellele näitab uuring, et Eesti kullerteenuse ostja kasutab oluliselt rohkem erinevaid kullerteenuseid kui Läti ja Leedu tarbijad. Juhansoni sõnul viitab see nii Eesti sisesele tihedamale konkurentsile kui ka eestlaste suuremale teadlikkusele erinevatest võimalustest. ?Kui Leedus kasutab ligi kaks kolmandikku tarbijatest vaid ühte ja Lätis kuni kahte teenust, siis Eestis on pilt hoopis kirjum. Enamus Eesti firmadest tarbib kahte kuni nelja erinevat kullerteenust?, selgitab Juhanson.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Võrreldes eelmiste aastatega on Eestis vähenenud nende ettevõtete arv, kes kasutavad kullerteenust ainult riigisiseste saadetiste puhul. Ainult välismaale pakke saatvate firmade arv on jäänud samaks. Sarnaseslt 2002 aastale on nende ettevõtete arv, kes kasutavad kullerteenust saadetiste transportimiseks nii riigisiseselt kui ka välismaale kõige suurem. Ka Balti riikide võrdluses on see näitaja Eestis suurim ulatudes üle 50%.
Alates käesoleva aasta septembrist kuuluvad Baltic Logistic Systems International tütarettevõtted GeoPosti alla. Viimane on maailma juhtivaid posti- ja kullerteenuse pakkujaid, mis tegutseb rohkem kui 30 riigis kaubamärkide DPD, Chronopost, Parceline, Masterlink ja Bizpak all. GeoPost?i kogukäive ulatus 2003 aastal 2,3 miljardi euroni. GeoPost on Prantsuse riikliku postifirma Groupe La Poste tütarfirma

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele