• OMX Baltic0,13%294,76
  • OMX Riga−0,22%914,91
  • OMX Tallinn−0,19%1 982,03
  • OMX Vilnius0,43%1 234,08
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,07%9 277,09
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%96,91
  • OMX Baltic0,13%294,76
  • OMX Riga−0,22%914,91
  • OMX Tallinn−0,19%1 982,03
  • OMX Vilnius0,43%1 234,08
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,07%9 277,09
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%96,91
  • 01.12.04, 08:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Edelaraudtee nõuab kümneaastast lepingut

Edelaraudtee loodab tuleval aastal riigiga sõlmida pikaajalise lepingu, mis lubaks mõelda näiteks uute rongide ostmisele.
Tuleval aastal saab rongifirma riigilt Tartu, Valga ja Narva suunal sõitmiseks 54 miljonit krooni, mis on sama palju kui tänavu, kirjutab Postimees.
Tõusnud kulud kaetakse paarikümne protsendini küündiva piletihinna tõusu ja sisemiste reservide arvelt, ütles firma juht Henn Ruubel. Osa rongiliinide asendamist bussidega firma esialgu ei planeeri.
Ruubeli kinnitusel leppis firma toetuse senisele tasemele jäämisega seetõttu, et tuleva aasta lõpuks loodetakse sõlmida pikaajaline leping, mis kätkeks endas ka Pärnu ja Viljandi suunal sõitmist. Neile liinidele on Riigikogu otsusega dotatsioonid kinnitatud 2009. aastani ning 2005. aastal on see 81 miljonit krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Ideaalvariandis võiks uue lepingu pikkus olla kaheksa kuni kümme aastat, viie aastaga ei tahaks küll leppida,» kinnitas ta. Kaheksa-aastast lepingut tahaks firma näiteks seetõttu, et siis oleks võimalik pankadelt saada laenuraha uute rongide ostmiseks, mis eeldab aga teatud garantiide olemasolu.
Kümneaastasele liinilepingule paneb firmat mõtlema ka tõsiasi, et mitu maakonda otsib oma bussiliinide operaatoreid just selliseks tähtajaks. «Ega meie tahaks ka kehvemad olla kui näiteks Põlvamaa bussivedajad,» lausus Ruubel.
Pikaajaline leping võiks endas hõlmata kõiki rongifirma teenindatavaid liine ning Ruubeli hinnangul on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium selleks valmis.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele