• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 01.12.04, 08:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Edelaraudtee nõuab kümneaastast lepingut

Edelaraudtee loodab tuleval aastal riigiga sõlmida pikaajalise lepingu, mis lubaks mõelda näiteks uute rongide ostmisele.
Tuleval aastal saab rongifirma riigilt Tartu, Valga ja Narva suunal sõitmiseks 54 miljonit krooni, mis on sama palju kui tänavu, kirjutab Postimees.
Tõusnud kulud kaetakse paarikümne protsendini küündiva piletihinna tõusu ja sisemiste reservide arvelt, ütles firma juht Henn Ruubel. Osa rongiliinide asendamist bussidega firma esialgu ei planeeri.
Ruubeli kinnitusel leppis firma toetuse senisele tasemele jäämisega seetõttu, et tuleva aasta lõpuks loodetakse sõlmida pikaajaline leping, mis kätkeks endas ka Pärnu ja Viljandi suunal sõitmist. Neile liinidele on Riigikogu otsusega dotatsioonid kinnitatud 2009. aastani ning 2005. aastal on see 81 miljonit krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Ideaalvariandis võiks uue lepingu pikkus olla kaheksa kuni kümme aastat, viie aastaga ei tahaks küll leppida,» kinnitas ta. Kaheksa-aastast lepingut tahaks firma näiteks seetõttu, et siis oleks võimalik pankadelt saada laenuraha uute rongide ostmiseks, mis eeldab aga teatud garantiide olemasolu.
Kümneaastasele liinilepingule paneb firmat mõtlema ka tõsiasi, et mitu maakonda otsib oma bussiliinide operaatoreid just selliseks tähtajaks. «Ega meie tahaks ka kehvemad olla kui näiteks Põlvamaa bussivedajad,» lausus Ruubel.
Pikaajaline leping võiks endas hõlmata kõiki rongifirma teenindatavaid liine ning Ruubeli hinnangul on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium selleks valmis.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele