• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 11.01.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Umbkeelsed veokijuhid hädas Saksa piiril

Saksa majandusuudiste portaali manager-magazin.de visandatud pildi kohaselt leiab Swieckost 16 makseterminali, millest ainult üks võtab vastu sularaha ning ükski ei anna selgitusi vene keeles. Kuid just viimase järgi on piiripunktis ülim vajadus ? alates ELi laienemisest tänavu mais veereb Moskva?Pariisi teljel päevas edasi-tagasi tuhandeid veokeid, neist kolmandik tuleb Venemaalt.
Uut teemaksu koguv terminal teenindab juhte neljas keeles, nendeks on saksa, inglise, prantsuse ja poola keel. Miks pole terminalides vene keelt, kurdavad uudisteportaalile ?keeletud? autojuhid. Vene keelt ei räägi mitte ainult venelased, vaid seda oskavad ka ukrainlased, valgevenelased, kasahhid, lätlased, eestlased ja leedulased. Ning prantsuskeelsete juhiste vastu pole Swieckos huvi peaaegu ühelgi piiriületajal.
Manager-magazin.de märkis, et Saksamaa transpordiministeerium ning teemaksu kogumiseks loodud konsortsium Toll Collect lükkasid eelmisel reedel tagasi võimaluse, et terminalides võetakse lisakeelena kasutusele vene keel. Lisaks osutas ministeerium asjaolule, et veoautodes pardaarvutite (Obus) laiema kasutuselevõtu korral väheneb edaspidi makseterminalide kasutamine. Samuti olevat terminalil nupp, mille abil saab otseühenduse Toll Collectiga ning sealt saab vajaduse korral venekeelseid juhiseid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pealegi on Toll Collecti teatel terminalide keelevalik valitsusega sõlmitud lepingus aastani 2015 paika pandud.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretäri Toivo Kuldkepi kommentaari kohaselt pole siinsed veofirmad ERAA-le Saksa teemaksu tasumise osas seni kurtnud. ?Iseenesest on asi selge,? tõdes ta, viidates Saksa transpordiministeeriumi varasemale selgitustööle ja Saksamaa saatkonna levitatud teabele.
Sama tulemuse andis ka vedajate väike küsitlus ? nii Saku AB, Saue Auto kui ka Linford kinnitasid, et Saksa-Poola piiril pole teemaksu või keeleküsimuse tõttu mingeid probleeme tekkinud. Küsitletud firmade enamik veokeid kasutab juba ka viivitusi vähendavaid pardaarvuteud.
Samas lausus Kuldkepp, et enne praeguse kogumissüsteemi käivitumist olid idabloki maad küll huvitatud vene keele kasutusvõimalusest teemaksu tasumisel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele