Kuidas sattusite praegusele ametikohale?
Alustasin oma karjääri ülikooli kõrvalt Emori küsitlejana töötades. Sellest ajast saadik olengi meedia ja reklaamiga seotuks jäänud. Esialgu töötasin Emoris paar kuud ankeetide laialijagajana ning sain siis nö sooja koha peale ankeetide sisestajaks. Kolme-nelja kuu pärast asusin juba Emori tütarfimas tööle reklaamikulutuste uuringu projektijuhina. See oli minu esimene põhipalgaga töökoht. Töötasin seal neli aastat. 1997. aastal sai minust meediaagentuuri Ameba meediaanalüütik ja 1999. aastal tulin Media Bridge Eestisse.
Mis on Teie elu suurim saavutus?
Tööalases plaanis pean selleks firma ülestöötamist täiesti nullist: algul polnud meil midagi, aga nüüdseks on välja kujunenud töötav firma.
Isiklikus mõttes on mu suurimaks saavutuseks aga pere loomine, kus kasvab kolm last. Pean seda kõige suuremaks õnnestumiseks, mis on ka tööasjadest tunduvalt olulisem.
Millega Teie firma täpsemalt tegeleb?
Tegeleme meediainvesteeringute nõustamise ja vahendamisega. Näiteks kui inimene soovib investeerida väärtpaberitesse, siis kasutab ta enamasti nõustajat või vahendajat, et investeerida oma raha kõige kasumlikumalt ja lihtsama vaevaga.
Samasugust nõustamist ja vahendamist vajavad ka meediainvesteeringud ehk reklaam, et viia sõnum antud eelarvega võimalikult paljude sihtrühmade inimesteni.
Millisena näete oma karjääri mõne aasta pärast?
Hetkel arvan, et antud firmas jagub tööd veel mitmeks aastaks, kuna me ei ole veel eesmärke saavutanud.
Kas ja miks peate end heaks juhiks?
Sellele peaks vastama pigem keegi mu alluvatest.
Aga milline peaks olema üks hea juht?
Kindlasti peaks ta olema konkreetne inimene, mitte aga kõhkleja. Ta peaks olema alluvatele eeskujuks ning tundma ära olukorra, kus on õigem kasutada demokraatlikku ja kus diktaatorlikku lähenemist.
Mida tähendab Teie jaoks karjäär?
Minu arvates on karjäär kindlate eesmärkide püstitamine ja sihikindlalt ning sihiteadlikult nende poole püüdlemine.
Kas Teil on Eesti ettevõtjate seas ka eeskujusid?
Konkreetseid eeskujusid, kelle moodi tahaks kangesti olla, mul ei ole. Võib-olla ma lihtsalt praegu veel ei tunne ega tea teda.
Kas ja kuidas end praegu ametialaselt täiendate?
Kõige rohkem täiendavad mind minu kliendid ja jooksev töö, mis ei lase eriti loorberitele puhkama jääda: olen kogu aeg tööprotessis sees ning see hoiab väga hästi kõigega kursis. Mingitel kursustel praegu ei käi, aga täiendan end lugedes erinevaid reklaami- ja juhtimisalaseid ajakirju.
Kuidas maandate stressi ja lõõgastute?
Kõige paremini lõõgastun kodus oma pere seltsis, see mõjub ka parima stressimaandajana. Kolme lapse ja töö kõrvalt pole hobideks eriti aega, aga üks või kaks korda nädalas käin ka korvpalli mängimas.
Aga ilukirjandus? Mida viimati lugesite?
Viimased olid ?Stepihunt? ja ?Eesti elulood?. Olin just äsja kaks nädalat puhkusel ja võtsin sinna need raamatud kaasa.
Muidu eriti palju aega ilukirjanduse jaoks ei jää. Kui jääb, siis on nendeks lasteraamatud.
Näiteks Astrid Lindgreni ja Oskar Tanneri looming on väga hea, mida ma lisaks muinasjuttudele oma lastele loen.
Mida peate oma viimaseks tööalaseks õnnestumiseks?
Ei oska midagi konkreetset esile tõsta, siiani ei saa öelda, et oleks olnud mingeid eriliselt suuri õnnestumisi või ka läbikukkumisi. Olen konservatiivne inimene ega võta ette suuri riske, eelistan pigem tasa ja targu edasi liikuda. Suured hüpped teevad mind ettevaatlikuks, pigem võin öelda, et eelistan neid vältida.
Mis on Teie töös kõige raskem ja mis kõige meeldivam?
Kõige keerulisemaks ja ühtlasi samas ka kõige meeldivamaks pean inimsuhteid. Inimfaktor on lihtsalt niivõrd ettearvamatu, seda nii oma ettevõttes kui ka partneritega suheldes.
Ükskõik kui hästi inimest ka ei tunneks, tema käitumist täpselt ette ennustada on ikkagi täiesti võimatu ja üllatusmomente tuleb ikka ja jälle ette.
Milliseid meediaväljaandeid loete ja tellite?
Tööga seoses pean olema kursis ilmuva reklaamiga ja seetõttu käivad meie kontoris enamik Eesti väljaannetest. Sirvin läbi kõik, mis ette satub. Tavainimene püüab reklaami vältida, mina aga just seda vaatangi.
Mille alusel loote oma meeskonda?
Peamiselt eelneva informatsiooni põhjal, taustauuringud ja muidugi ka kohapeal intervjuud.
Eelistan iseseisvalt mõtlevaid inimesi. Reaalinimesena hindan loogilist mõtlemist ja oskust tuletada ühest asjast teist. Hea töötaja peab suutma ise otsustada ja ka oma töö eest vastutada.
Mul on raske suhelda inimesega, kellel mõte saab otsa, aga jutt läheb ikka edasi, eelistan konkreetsust.
Kuidas ja millega oma töötajaid motiveerite?
Annan neile suure otsustamisõiguse ja üsna vabad käed oma töös ning proovin ise olla eeskujuks. Teen täpselt samasuguseid töid nagu nemad. Minu meelest on tähtis alluvatele näidata, et oleme töös kõik võrdsed, mitte ei ole nii, et ainult nemad rabavad tööd teha ja mina lihtsalt istun kusagil ning naudin hüvesid.
Tunnen Tanelit juba 1996. aastast. Ta on rõõmus, rahulik ja tore sell, kes leiab inimestega alati väga kiiresti kontakti. Temaga on hea suhelda ja koos olla, jutust ei tule kunagi puudu. Kuna meie suhtlus on olnud peamiselt tööalane ja oleme mõlemad nii pikalt sellel alal töötanud, siis on meie vaated ka üsnagi sarnased. Varem suhtlesime rohkem kliendi ja pakkuja rollis, aga nüüd kolleegi ja konkurendina leidub meil ühiseid jututeemasid rohkemgi veel.
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?