Reede õhtupoolikul peaks Muugal äsja valminud söeterminali kai ääres silduma esimene laev, mis võtab peale 70 000 tonni Venemaa kivisütt.
Esialgse kava kohaselt pidi esimene laev vastvalminud ja 1,5 miljardit krooni maksma läinud söeterminali jõudma juba nädala algul, kuid plaanid muutusid, kirjutab Postimees. «Kaubalaevad ei liigu alati nii nagu reisipraamid, mis käivad täpse graafiku järgi,» ütles Tallinna Sadama turundusosakonna juhataja Tiina Liitmäe.
Muuga sadama idaosas laiuva 43,3 hektari suuruse söeterminali hoiuplatsile on Venemaa Kuznetski söebasseinist raudteed pidi veetud juba 120 000 tonni kivisütt. Sellest rohkem kui pool ehk 70 000 tonni laaditakse reedel kai ääres silduvale 228 meetri pikkusele Panamaxi tüüpi laevale Solidarnosc.
Saksa kontsernis Thyssen-Krupp Fördertechnik valminud laadimisseadmetega saab tunnis tühjendada kuni 20 vagunit. Laevale liigub süsi mööda konveierit kiirusega 1800 tonni tunnis. Kogu laadimisprotseduur on automatiseeritud, tegevust juhivad arvutid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eesti Raudtee arendusdirektori Raivo Vare hinnangul on söeterminali rajamine Muuga sadamasse Eesti majandusele olulise tähtsusega sündmus.
«Süsi on nafta järel järgmine masskaup, mille eksport Venemaalt kasvab objektiivsetel põhjustel,» ütles ta. «Pealegi on kivisüsi tõusev täht, nafta aga näitab kerget langustendentsi. Küsimus on selles, kes kui palju söevoogudest endale suudab tõmmata. Lätlased said küll masinavärgi varem käima, kuid neil ei ole praegu suurt terminali.»
Muuga söeterminali opereeriv firma Coal Terminal Operator kavatseb aastas laevadele laadida 5 miljonit tonni kivisütt. Tänavune plaan on 2 miljonit tonni.