• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,3%39 692,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,3%39 692,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.07.05, 09:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Uus söeterminal võtab vastu esimese laeva

Reede õhtupoolikul peaks Muugal äsja valminud söeterminali kai ääres silduma esimene laev, mis võtab peale 70 000 tonni Venemaa kivisütt.
Esialgse kava kohaselt pidi esimene laev vastvalminud ja 1,5 miljardit krooni maksma läinud söeterminali jõudma juba nädala algul, kuid plaanid muutusid, kirjutab Postimees. «Kaubalaevad ei liigu alati nii nagu reisipraamid, mis käivad täpse graafiku järgi,» ütles Tallinna Sadama turundusosakonna juhataja Tiina Liitmäe.
Muuga sadama idaosas laiuva 43,3 hektari suuruse söeterminali hoiuplatsile on Venemaa Kuznetski söebasseinist raudteed pidi veetud juba 120 000 tonni kivisütt. Sellest rohkem kui pool ehk 70 000 tonni laaditakse reedel kai ääres silduvale 228 meetri pikkusele Panamaxi tüüpi laevale Solidarnosc.
Saksa kontsernis Thyssen-Krupp Fördertechnik valminud laadimisseadmetega saab tunnis tühjendada kuni 20 vagunit. Laevale liigub süsi mööda konveierit kiirusega 1800 tonni tunnis. Kogu laadimisprotseduur on automatiseeritud, tegevust juhivad arvutid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti Raudtee arendusdirektori Raivo Vare hinnangul on söeterminali rajamine Muuga sadamasse Eesti majandusele olulise tähtsusega sündmus.
«Süsi on nafta järel järgmine masskaup, mille eksport Venemaalt kasvab objektiivsetel põhjustel,» ütles ta. «Pealegi on kivisüsi tõusev täht, nafta aga näitab kerget langustendentsi. Küsimus on selles, kes kui palju söevoogudest endale suudab tõmmata. Lätlased said küll masinavärgi varem käima, kuid neil ei ole praegu suurt terminali.»
Muuga söeterminali opereeriv firma Coal Terminal Operator kavatseb aastas laevadele laadida 5 miljonit tonni kivisütt. Tänavune plaan on 2 miljonit tonni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele