Inno Tähismaa • 15. august 2005
Jaga lugu:

Tallinna Sadama nõukogu valis uueks juhiks Ain Kaljurandi

AS Tallinna Sadam nõukogu esimees Neinar Seli ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi pressitalituse vahendusel, et nõukogu liikmete hinnangul oli Kaljurand parim kandidaat. ?Tema esimeseks ülesandeks saab töötada välja ettevõtte juhatuse uus struktuur ja seda lähtuvalt oma nägemusest,? märkis Seli.

Majandusminister Edgar Savisaare hinnangul tegi sadama nõukogu õigesti, et ei hakanud juhatuse esimehe valikuga venitama. ?Hea, et ei lastud tekkida igasugu spekulatsioonidel, vaid haarati härjal sarvist,? ütles Savisaar. Alguses pidi uus juht valitama augusti lõpus.

Eile Saaremaal toimunud ASi Tallinna Sadam nõukogu istungil oligi ainus päevakorrapunkt juhatuse esimehe konkursile laekunud kandideerimisavalduste läbivaatamine. Ühtekokku laekus konkursile ligi 30 avaldust.

Kaljuranna ametiaeg on kolm aastat.

Esmaspäeval ASi Tallinna Sadam uueks juhiks kinnitatud Ain Kaljurand ütles, et ettevõtte eesmärk on olla agressiivsem.

Sadama eelmine juht lahkus seoses erimeelsustega nõukoguga. Milline on praegu olukord sadamas?

Eelmise juhi lahkumise põhjused on isiklikud. Täna on olukord normaalne. Koostöö nõukogu liikmetega on konkreetne ja selge.

Mis on tegevuses peamised eesmärgid?

Need on seotud arendustegevusega. Olen juba varem juhatuse liikmena olnud seisukohal, et arenduses tuleb olla agressiivsem. Täna peame olema ise aktiivsed teostama investeeringuid. Näiteks Muuga idaosa ja Paldiski. Tegelema eri kaubagruppidega, et maandada naftatoodete riski.

Nõukogu heitis sadama eelmisele juhile ette aeglast arengut, mida on kavas teisiti teha?

Nõukogus selline seisukoht küll kõlama ei jäänud. Aktiivne peab olema arenduses, see on edu võti. Et tekiks tulubaasi kasv läbi kaubamahu kasvu, mitte tariifide tõusu. Käsil on mitu projekti. Tuleva aasta investeeringute maht on 1?1,2 mld krooni. Kolme aasta jooksul püsib selline investeeringute maht.

Kuivõrd mõjutab arengut konkurentsi tihenemine, näiteks peatselt tööle hakkav Sillamäe sadam?

Iga konkurent tuleb kasuks. Tallinna Sadam on riiklik ettevõte ja saab anda vajalikud garantiid. Eeliseid tuleb kasutada.

Millal algab tegevus Saaremaal?

Tuleva aasta 1. maist oleme valmis laeva vastu võtma.

Palju sadam ühe kruiisilaeva pealt teenib?

Sõltuvalt laeva suurusest ja reisijate arvust 30 000?100 000 krooni.

See teeb siis Saaremaa tuluks mõned miljonid aastas?

See on vaid esimene etapp. Teise etapina tulevad liinilaevad. Hakkame neile sadamateenust pakkuma.

Jaga lugu:
Hetkel kuum