Eesti kütusemüüjad ja Autoettevõtete liit taunivad keskkonnaministeeriumi plaani minna 2006 aasta algul üle väävlivabale kütusele.
Eesti kütusemüüjad, kes tarnivad Eesti Vabariiki enamuse müüdavast diislikütusest tarnides selle Venemaa ja Valgevene naftatöötlemistehastest ning Autoettevõtete Liit ja Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon toetavad keskkonnaministeeriumi määrust, millega tahetakse üleminekut täielikult väävlivabadele kütustele 2006. aasta alguselt kolme aasta võrra edasi lükata. Niimoodi hoitakse ära monopoolse tarnija teke ja hinnatõus Eesti kütuseturul.
14. novembril väljendasid välismaised kütusemüüjad Neste, Statoil, Hydro Texaco ja neid kütustega varustav hulgimüüja Mazeikiu Nafta Trade House avalikkuse ees rahulolematust seoses kõnealuse määruse eelnõuga.
Eesti Õliühingu juhatuse liige ja kütuse hulgimüügiettevõtte Jetoil AS juhatuse liige Lembit Eespäev: ?Tegu on ühtede müüjate sooviga kallutada turgu ja kõrvaldada konkurendid. Selle tulemusena mängitakse Eesti kütuseturg ümber, tekitatakse monopoolne tarnija ja kütusehind tõuseb.?
Artikkel jätkub pärast reklaami
AS Saurix Petroleumi juhatuse liige Aleksei Morozov: ?Täna on Venemaalt ja Valgevenest toodav kütus odavam ja kvaliteedivahet Leedu kütusega ei ole, olgu see siis pärit Kiri?ist, Jaroslavlist või Valgevenest. Venemaa ja Valgevene tehased kujundavad oma tootmist väävlivabade ehk 10 mg/kg väävlisisaldusega kütuste rafineerimiseks ümber. Paari aastaga, kui ka euronorm kehtima hakkab, on nad valmis ja pakuvad konkurentsivõimelist hinda.?
Autoettevõtete Liidu direktor ja Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni esindaja Villem Tori: ?Kuna kõik autovedajad kasutavad diislikütust, puudutab hinnatõus meid otseselt. Maailmaturu hind on olnud piisavalt kõrgel ja vähendanud meie liikmete kasumlikkust ning loomulikult taunime me igasuguseid hinnatõusuga seotud ilminguid.?