Vaatamata Eesti Panga soovitusele piirata inimeste laenuvõtmist, on Eesti suuremad pangad käivitanud hoopis agressiivse krediitkaartide kampaania.
«Kaardid kukuvad kätte!» kõlab Hansapanga reklaamlause, kus uusi krediitkaardikliente meelitatakse tasuta kaardi ja kolmekuulise intressivabastusega, kirjutab SL Õhtuleht.
Lisaks on pank käivitanud preemiaprogrammi - iga krediitkaardiga tasutud 100kroonise ostu eest saab ühe punkti ning kui teatud arv punkte on koos, saab auhinnaks kinkekaarte, CDsid, DVD-plaate, olmetehnikat, kosmeetikume või reisi Kenyasse.
SEB Eesti Ühispank üllitas detsembrikuu algul uudse krediitkaardi, mida reklaamitakse senistest paindlikumana - klient saab ise otsustada, millise osa kulutatud summast ta maksepäeval tasub, ülejäänu võib pangale 16protsendilist aastaintressi edasi tiksuda.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kahe väikese lapse ema Triin meenutab, kuidas temast sai krediitkaardi ori eelmiste jõulude aegu: «Hansapank pakkus seda lahkelt - ei mingit tasu, täielik lust ja lillepidu. Kuna mu dekreedirahad olid otsas ja esimese vanemahüvitismakseni veel hulk aega, olid näpud põhjas ja raha oli hädasti vaja.»
Triin võttiski pakkumise vastu ja ostis jõulukingid. Vaid kuu aega hiljem tuli pangalt teade, et võtmise ajal tasuta kaardile tuleb nüüd igakuine teenustasu.
Sellist käitumist peab Triin alatuks - algul meelitatakse, pärast aga kasseeritakse lihtsameelsuse hind sisse: «Suur kari lolle võttis kaardi ja nüüd on hea neid lüpsma hakata!»
Et jõulutuhinas inimesed on pankadele hea saak, kinnitavad ka Hansapanga meediasuhete juhi Kristiina Tambergi andmed: viimasel kuul on krediitkaartide väljastamine kasvanud 40 protsenti. Kui tavaliselt annab pank kuus keskmiselt välja 3000 uut krediitkaarti, siis praegu ulatub see arv 4500-4700. Detsembri alguse seisuga on Hansapank välja andnud üle 182 000 krediitkaardi.
Et iga päev sõlmitakse uusi lepinguid, kinnitab ka SEB Eesti Ühispanga eralaenude arendusjuht Triin Messimas: «Kliendid on uute võimalustega krediitkaardist väga huvitatud.»