• OMX Baltic0,23%300,7
  • OMX Riga0,09%893,76
  • OMX Tallinn0,13%2 071,3
  • OMX Vilnius0,28%1 205,89
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,23%8 803,2
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,77
  • OMX Baltic0,23%300,7
  • OMX Riga0,09%893,76
  • OMX Tallinn0,13%2 071,3
  • OMX Vilnius0,28%1 205,89
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,23%8 803,2
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,77
  • 19.12.05, 08:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SLÕL: Pangad pakuvad agressiivselt krediitkaarte

Vaatamata Eesti Panga soovitusele piirata inimeste laenuvõtmist, on Eesti suuremad pangad käivitanud hoopis agressiivse krediitkaartide kampaania.
«Kaardid kukuvad kätte!» kõlab Hansapanga reklaamlause, kus uusi krediitkaardikliente meelitatakse tasuta kaardi ja kolmekuulise intressivabastusega, kirjutab SL Õhtuleht.
Lisaks on pank käivitanud preemiaprogrammi - iga krediitkaardiga tasutud 100kroonise ostu eest saab ühe punkti ning kui teatud arv punkte on koos, saab auhinnaks kinkekaarte, CDsid, DVD-plaate, olmetehnikat, kosmeetikume või reisi Kenyasse.
SEB Eesti Ühispank üllitas detsembrikuu algul uudse krediitkaardi, mida reklaamitakse senistest paindlikumana - klient saab ise otsustada, millise osa kulutatud summast ta maksepäeval tasub, ülejäänu võib pangale 16protsendilist aastaintressi edasi tiksuda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kahe väikese lapse ema Triin meenutab, kuidas temast sai krediitkaardi ori eelmiste jõulude aegu: «Hansapank pakkus seda lahkelt - ei mingit tasu, täielik lust ja lillepidu. Kuna mu dekreedirahad olid otsas ja esimese vanemahüvitismakseni veel hulk aega, olid näpud põhjas ja raha oli hädasti vaja.»
Triin võttiski pakkumise vastu ja ostis jõulukingid. Vaid kuu aega hiljem tuli pangalt teade, et võtmise ajal tasuta kaardile tuleb nüüd igakuine teenustasu.
Sellist käitumist peab Triin alatuks - algul meelitatakse, pärast aga kasseeritakse lihtsameelsuse hind sisse: «Suur kari lolle võttis kaardi ja nüüd on hea neid lüpsma hakata!»
Et jõulutuhinas inimesed on pankadele hea saak, kinnitavad ka Hansapanga meediasuhete juhi Kristiina Tambergi andmed: viimasel kuul on krediitkaartide väljastamine kasvanud 40 protsenti. Kui tavaliselt annab pank kuus keskmiselt välja 3000 uut krediitkaarti, siis praegu ulatub see arv 4500-4700. Detsembri alguse seisuga on Hansapank välja andnud üle 182 000 krediitkaardi.
Et iga päev sõlmitakse uusi lepinguid, kinnitab ka SEB Eesti Ühispanga eralaenude arendusjuht Triin Messimas: «Kliendid on uute võimalustega krediitkaardist väga huvitatud.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele