Sirje Niitra • 20. detsember 2005
Jaga lugu:

Kange alkoholi müük on kukkunud ligi viiendiku

Selle aasta 11 kuuga müüsid Eesti alkoholitootjad kokku ligi 13 miljonit liitrit kanget alkoholi, mis on 3 miljoni liitri võrra vähem kui eelmisel aastal. Müük on vähenenud kõigil suurematel tootjatel.

Turuliider Liviko oli novembri lõpuks müünud sise- ja välisturul kokku üle 8 miljoni liitri kanget alkoholi, mis on üle miljoni liitri vähem kui 2004. aastal sama aja jooksul. Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi näeb müügilanguse taga illegaalse alkoholi uut pealetungi, kuid ta loodab, et olukord paraneb. ?Tunnustame ametkondade initsiatiivi alkoholi maksumärgistamisel, mis peaks tuleval aastal vähendama salaviina osakaalu,? lausus ta.

Liviko müügidirektor Rag­nar Kits ütles, et loodab pärast maksumärkide kehtestamist 10?15 protsendi suurust kange alkoholi müügimahu kasvu. Praegu müüakse salaviina tema sõnul lausa avalikult poelettidel suurte ostukeskuste kõrval.

Veerandi Liviko toodetust viivad turistid Eestist välja ja see osa pole Kitse sõnul vähenenud. Likööride ja teiste magusate napside osas võib tema hinnangul isegi teatud kasvu täheldada.

Kuna eelmise aasta algul vähenes müük aktsiisitõusust tingitud aastalõpu ettemüügi tõttu, siis hindab Liviko selle aasta keskmiseks müügilanguseks 8?10 protsenti. ?Ega kange alkoholi osas siseturul suurt kasvu ei tule, panustame rohkem veinide ja viski importi ja lahjema alkoholi tootmissse,? lausus Kits tuleva aasta plaanide kohta. Lisaks loodab Liviko kasvatada oma toodete eksporti 2?3 protsendi võrra.

Viina Liidu juhatuse esimees Aleksander Skoblov põhjendab siinsete tootjate kange alkoholi müügi numbrite drastilist vähenemist aga hoopis importalkoholi sissetungiga. Nimelt on Läti Rigas Balzams ja Leedu Stumbras alustanud siin agressiivset müügikampaaniat, kasutades turule sisenemisel ka madalamaid hindu. Venemaa viina sissetoomine on küll mõnevõrra vähenenud, kuid samas on rohkem hakanud Eestisse tulema Ukraina alkoholi, räägib Skoblov. ?Eesti tootjail ei jää muud üle, kui oma senist positsiooni hoida ja otsida väljundeid välisturgudele minekuks,? lausus ta.

Onistari kohta, mille üks juhte Skoblov on, ütles ta, et kui sel aastal pani ettevõte põhiliselt rõhku ekspordi kasvatamisele, siis uuel aastal on kavas senisest enam panustada ka siseturule ja tulla välja uute toodetega.

Jaga lugu:
Hetkel kuum