Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Uuring: Tarkvara tootjad ja tellijad ei tunne teineteise ärivaldkondi
Balti Internetiuuringute Keskuse uuringus selgub, et Tarkvara tootjad ja tellijad ei tunne teineteise ärivaldkondi.
See omakorda raskendab majanduslikult põhjendatud tarkvaralahenduste kasutuselevõttu Eesti ettevõtetes.
Balti Internetiuuringute Keskuse (BIRC) poolt esmakordselt Eestis läbiviidud uurimuse põhjal on tarkvara tellijate teadmised tarkvara arendusprojektide läbiviimiseks on väga sageli ebapiisavad ning reeglina seda puudust enesele ka teadvustatakse. Tarkvara loojad ei mõista piisavalt tellija ärivajadusi ega paku nende rahuldamiseks õigeid lahendusi kuid loojad ise ei teadvusta endale seda puudust.
“Uurimuse tulemusel võime väita, et omavahelised erimeelsused raskendavad oluliselt majanduslikult põhjendatud tarkvaralahenduste kasutuselevõttu Eesti ettevõtetes,” selgitas BIRC tegevjuht Märt Viitas.
Info aluseks on BIRC-i poolt jaanuaris 2006 läbiviidud küsitlus. Küsitluses osales 101 tarkvara tootmisega tegelevat ettevõtet ning 95 ettevõtet, kes 2005 aastal on ostnud ja kasutusele võtnud tarkvaralahendusi.