• OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,57%5 812,88
  • DOW 300,76%42 776,68
  • Nasdaq 0,28%18 332,84
  • FTSE 1000,28%8 260,8
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,17
  • OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,57%5 812,88
  • DOW 300,76%42 776,68
  • Nasdaq 0,28%18 332,84
  • FTSE 1000,28%8 260,8
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,17
  • 03.03.06, 07:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: GoBus toob maakonnaliinidele esimesed uued bussid

Tartu maakonnaliinid saavad esimest korda 15 aasta järel tuliuue bussi, millel on täisautomaatne kliimaseade ja muidki mugavusi.
Tartus ehitatud Scania Omniline"i 51-kohalise bussi kõigil reisijaistmetel on turvavööd ning reguleeritavad on nii seljatoed kui istmed – neid saab ka külje peale laiendada, kirjutab Postimees.
GoBusi juhatuse esimehe Aivo Pärna sõnul on praeguseks sõlmitud eelleping 16 uue bussi ostmiseks. Viis Tartu tehases Baltcoach toodetud Scania Omniline"i bussi ja viis Tšehhi SORi kaubamärgiga bussi lähevad maakonnaliinidele, kuus Mercedese Türgi tehases tehtud madalapõhjalist bussi asuvad aga mai lõpus teenindama Tartu linnaliine.
Tõenäoliselt ostab GoBus veel viis Mercedest, mis lähevad Paide linnaliinidele, ka on Pärna kinnitusel lisaks viiele Tartu Baltcoachi tehases toodetud Scania Omniline`ile plaanis viie Scania ost.
Praegu jääb viiest Scania bussist Tartu maakonda üks, ülejäänud lähevad Saaremaa, Hiiumaa, Läänemaa ja Pärnu haruüksustesse. «Tahame katsetada neid busse erinevates kohtades,» selgitas Pärn. Seda, millisel Tartumaa liinil hakkab GoBusi uus Scania sõitma, ei oska Pärn veel öelda.
Pärna sõnul ei ole tegu pelgalt turundustrikiga, vaid eelkõige katseprojektiga. «Me tahame teada, kui palju peavalu, remondi ja liinihäirete vähenemise arvel kokkuhoidu tuleb,» lausus ta. «Väga palju on kinni ka liisingufirmas, sest meie neid busse välja ei osta. Kui kuumakse on mõistlik, siis saab ka liisida.»
Baltcoachi bussitehase juhi Andre Muuga sõnul jääb üle pika aja taas osa tehases toodetud bussidest Eestisse. Mõni aasta tagasi orienteerus tehas ümber linnalähiliinibusside tootmisele peamiselt Põhja- ja Lääne-Euroopa turu tarbeks, sest Eesti bussifirmad polnud enam Tartu linnaliinibusside ostmisest huvitatud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 10:49
“Kujuta ette, kui saaksid teada, et sadu inimesi on käinud salaja su elutoas?”
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele