Kõige lihtsam oleks Hummeri-omanikke kiruda, nimetada neid ülbitsevateks rikkuriteks, kes ei suuda olla tagasihoidlikud kodanikud. Võib-olla on neil isegi psüühikahäireid. Sõitku oma Hummeritega kusagil kaugel mägedes, aga mitte meite maa peal. Nii arvab asjast teine Eesti.
Vaatame aga asjale Hummeri-omanike kandi pealt. Kellel on see auto näiteks Ameerika Ühendriikides? Hummerite tüüpilised omanikud on show-inimesed ja sportlased. Näiteks on poliitikat tegema läinud eksfilminäitleja Arnold Schwarzenegger Hummerite reklaamiks palju ära teinud.
Ameerika malli järgi on Hummeri "õige" omanik meil ainult korvpallur Martin Müürsepp. Teised ei peaks Hummeriga sõitma.
Forbes avaldas multimiljonäride autode nimekirja. Ja kujutage ette, et ainult üks kümnest maailma rikkaimast mehest sõidab Hummeriga. Rikkurid ei sõidagi selliste kallite autodega nagu Ferrari, Bugatti, BMW, vaid Lincolni, Mazda ning isegi Dodge'i ja Fordiga. Forbes tuleb "kurvale" järeldusele, et auto pole Ameerikas enam staatuse näitaja. Heaks näiteks on Bill Gates. Maailma rikkaim mees sõidab küll Porsche 911ga, aga auto aastaarvuks on 1999. Tema eelmine Porsche kandis aastaarvu 1988. Järgmise Porsche ostab Gates vast aastal 2008. Ma ei kujuta ette Eesti miljonäri, kes sõidaks autoga aastast 1999!
Eesti ärimees on ikka sunnitud sõitma autoga, mis mõeldud mägedes ja kanjonites seiklemiseks, et tõsta enda staatust. Hummeriga kõrbe asemel soos mütata pole ka eriti ilus. Sellise suure kolakaga linnas sõitmine ei ole kerge, parkida on raske.
Üldse tunnen ma Hummeri-omanikele kaasa, aga midagi pole teha. Tänu psühholoogide koolitustele teavad meie ärimehed, et kõrge enesehinnang on äriedu allikas. Ja mis üle jääb - tuleb osta Hummer, et enesehinnangut ja enesetunnet tõsta. Hummer on investeering subjektiivsesse heaollu ja selle nimel tasub kannatada.