Täna käivitas Äripäev oma kõige aegade
suurima tehnoloogiainvesteeringu ja parimini läbimõeldud internetiprojekti
aripaev.ee.
Meie eesmärk on selge ja lihtne: pakkuda ettevõtlikule inimesele kiireid, huvitavaid ja vajalikke majandusuudiseid. Aripaev.ee on kõigile vaba uudistekeskkond, milles Eesti suurim majandustoimetus töötab selle nimel, et iga oluline uudis jõuaks avalikkuse ette mitte enam järgmise päeva lehes, vaid lähimate minutite jooksul.
Möödas on see aeg, kus meie internetiuudised olid homset paberlehte tutvustavad nupukesed või igavad pressiteated. Aripaev.ee on paberlehest sõltumatu iseseisev uudistekanal. Aripaev.ee taotleb internetis sama positsiooni nagu on Äripäeval teiste lehted seas täna, so olla domineeriv meedia otsustajate ja ettevõtlike inimeste seas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lisaks online uudistele käivitub täiesti uus väikeinvestorile mõeldud veebikeskkond koos reaalajas aktsiahindade ja investor Toomase logiraamatuga. Materjale kommenteerivad nii toimetuse valitud kolumnistid ning võimalus sõna sekka kirjutada on igal kasutajal Uuel veebiküljel on sisenemiskoht ka Äripäeva poolt kirjastud 100 000 trükiarvuga töökuulutuste lehe peegeldusele vakants.ee. Klientide kästuses on enam kui 200 000 fotot sisalduv Äripäeva fotopank. Äripäeva enam kui 20 000 tellijat pääsevad jätkuvalt oma koodiga lehe peegeldusele ja arhiivi.
Oma veebikülje kujunduse ja ülesehituse ning toimetuse filosoofia loomiseks töötasime detailidena läbi oma Rootsi sõsarlehe Dagens Industri ülieduka veebistrateegia. Täna on meie ülesandeks viia see platvorm ja ideoloogia oma partnerlehtedele Lätis, Leedus, Poolas, Sloveenias, Horvaatias, Bulgaarias, Ukrainas ja Venemaal.
Nüüd te küsite minult, et mis saab paberlehtedest, kas nad surevad välja? Aus vastus oleks, et veel mitte. Vähemalt Eestis jäävad ajalehed järgmiseks viieks või isegi kümneks aastaks kaalukaimaks infokanaliks. Kuid pingeline konkurents internetiga on alanud juba täna. Ükski päevaleht ei suuda enam täisväärtuslikult internetiga uudisteedastamise kiiruses võistelda. Mida enam kasvab internetireklaamiturg, seda enam tekib toimetustel ka ressurssi suunata rohkem ajakirjanikke oma veebiküljele. Äripäev ongi juba ennast edukalt profileerimas uudistelehest uuriva ajakirjanduse ja kommentaaride leheks, millega me kindlasti võidame juurde uusi lugejaid ja tellijaid.
Mis saab aga 30 aasta pärast? Kardan, et midagi sellist, mis on saanud vinüülplaatidest täna. Ka ajalehtedele jäävad jäävad üksikud fännid, mina, kui veel elan, kindlasti nende seas.
Igor Rõtov
Äripäeva peatoimetaja