• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 08.12.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaasakihutamine on mõttetu

Teostasime katse kahe võrdse Renault Clioga. Üks auto läbis kokkulepitud distantsi järgides väga rangelt liikluseeskirja nõudeid. Teine auto mitte nii rangelt ehk sõitis üldise liiklusvooluga kaasa. Kiiremas autos olin mina ja teises oli Äripäeva kaasautor Richard Õunap.
Põhja politseiprefektuuri liiklusjärelevalve osakonna ülemkomissari Villu Vane sõnul ongi kurb tegelikkus selline, et üldine liiklusvool sõidab lubatust 20 km/h kiiremini.
Vane nendib, et väikestele kiiruseületajatele eriti tähelepanu ei pöörata, pigem ikka suurematele. Küll on olnud reide, kus kõik rikkujad kinni peetakse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Kihutamisel pole mõtet, sest erilist ajalist võitu ei saavutata," kommenteerib Vane Äripäeva testi.
Sellest järeldusi tehes võib küsimuse alla seada autojuhtide prioriteedid. Ehkki päevas võidab vaid ligi liitri jagu bensiini, saab nädalas samal trajektooril säästa juba 7 liitrit, kuus umbkaudu 30, aastas tervelt 365. Praeguste hindade juures kulutaksime siis ju kütusele üle 4500 krooni.
Eeskirju järgides säästame.
Ardo, rikkus liiklusees
kirjuKohe alguses rebisin kõva vahe sisse. Küll oli vahest piinlik aeglasemate autode vahel sõeluda. Sellise kiirema liiklemisega tuli üks asi näiteks Nõmmel Vabaduse puiesteel imehästi välja - rohelisest lainest pole lubatust kiiremini sõites haisugi. Ikka iga foori taga tuleb mõned sekundid passida enne, kui roheline süttib.
Oleks ma siis üksi see tola olnud, kes ühest foorist teiseni lappas, ei, kogu autode rivi käitus selliselt. Lisaks pean nentima, et oli ka neid, kes minust kui postist mööda tuiskasid, kes ma kiirusega niigi liikluseeskirjade raamidesse ei mahtunud.
Kui Tallinnas kohviku Pärnu juures olin enda arvates juba korraliku edu saavutanud, siis ootas mind kohe ees ummik, mis oli tingitud Trammipargi viaduktil tehtavatest remonttöödest. Äripäeva maja juures oli pärast kõnet Richardile selge, et olenemata sõelumisest oli mu edu vaid 100 meetrit. Vabal maal see muidugi kasvas, kuid ummikuga koos pole suurt vahet, kuidas kesklinna sõita.
Richard, sõitis eeskirju järgides

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sõita korralikult ja järgida täpselt kõiki LE reegleid oli üllatav. Esiteks tuiskasid väga paljud sõidukid mööda. Kuid järgmise või siis hiljemalt nelja-viie valgusfoori juures oli mitmetega taaskohtumine. Lisaks oli meeldiv, et sõites täpselt 50 km/h, põles väga paljudes foorides järjest lubav roheline tuli.
Pidurdamisi ja samuti kiirendamisi oli oluliselt vähem. Kui sõita täpselt lubatud sõidukiirusega, siis ei ole pidevalt tarvis vahetada ka sõiduridasid. Juhul kui mõni traktor või rikkis buss ette ei jää, ei ole selleks mingit vajadust.
Enamik sõidukitest möödus minust kiiresti. Vaid mõni üksik läbis osa teekonnast sama kiirusega. Loomulikult tuli ette vihaseid pilke mööduvate autojuhtide poolt, neile oli väga meeldiv tunne naeratada, taaskohtudes ülejärgmise foori taga.
Nõuab suurt kannatust mitte ületada lubatud sõidukiirust, kuid tegelikult on sõidu lõppedes oluliselt rahulikum ja seega ka meeldivam tunne.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele