Täna kohtus rahvuskala valimise
ekspertkomisjon, kes otsustas tunnistada rahvuskalaks räime, kelle poolt
hääletas internetihääletusel üle 18 000 inimese ehk ligi 36% hääletanutest.
Eesti Kalaliidu poolt korraldataval rahvuskala valimisel osales rohkem kui 50 000 inimest, kes andsid kodulehel www.kalateebhead.ee hääle oma eelistusele, teatas liit. Kuigi mainitud portaalis võitis konkursi räime ees napilt haug, võttis komisjon arvesse ka teistel portaalidel toimunud hääletusi ning ekspertarvamusi. Seitsme poolt ja ühe vastuhäälega kuulutati üksmeelselt Eesti rahvuskalaks räim.
"Komisjon soovis teha õiglast otsust. Kuna haugi ja räime vahel toimus enne konkursi lõppu väga tihe rebimine, siis arutatigi komisjonis peamiselt nende kahe kala teemal. Komisjoni üksmeelne otsus oli anda väärikas tiitel räimele kui Eesti rahva põlisele toitjale. Haug on küll väga tähtis kala Eesti harrastuskalameestele, kuid ta ei puuduta nii palju eestlaste elu kui räim," valgustab otsuse tagamaid Eesti Kalaliidu juhataja ja komisjoni esimees Valdur Noormägi. Räime püütakse eesti vetest ca 40 000 tonni aastas, millest enamus eksporditakse.
Rahvuskala konkursi ekspertkomisjoni kuulusid Põllumajandusministeeriumi abiminister Rain Vändre, Riigikogu maaelukomisjoni esimees Arnold Kimber, Keskkonnaministeeriumi kalavarude osakonna juhataja Ain Soome, Eesti Kalaliidu nõukogu esimees Toomas Kõuhkna ja tegevdirektor Valdur Noormägi, dr Sven Lindström, valitsuse meedianõunik Kateriin Leini, suhtekorraldusettevõtte Alfa-Omega Communications juhataja Viive Aasma.
Räim (clupea harengus membras) on sajandeid olnud peamine kala eestlaste toidulaual. Ta on suhteliselt väike, hõbedaläikeline kala tume-sinakasrohelise seljaga, heeringa kääbustunud alaliik, kes asustab Läänemere keskosa ning Botnia ja Soome lahte. Nagu heal lapsel ikka on räimel samuti rohkesti rahvapäraseid nimetusi, näiteks strommen, kevadkudukala, jõeräim, jääkala, jääharv räim, kapuskas, brigadir, parvejuht.
Rahvuskala konkurss on osa Eesti Kalaliidu kommunikatsioonikampaaniast "Kala teeb head!", mille eesmärgiks on tõsta eestlaste teadlikkust kala söömise kasulikkusest ning ärgitada eestlasi kalatooteid rohkem tarbima. Kampaaniat toetavad Euroopa Liit ja Eesti Riiklik arengukava.
Seotud lood
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.
Enimloetud
1
Ettevõtjad ei leia ka ise üksmeelt
5
Rõtov, Mandel ja Lang ettevõtete maksustamisest
Hetkel kuum
Ettevõtjad ei leia ka ise üksmeelt
Rõtov, Mandel ja Lang ettevõtete maksustamisest
Tagasi Äripäeva esilehele