Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kliendileht pole ainult reklaambuklett

    Kui ettevõte või organisatsioon võtab ette kliendilehe tootmise, tahetakse endast rääkida nii palju kui mahub. Ununeb aga põhiküsimus: kas see kõik ka lugejat huvitab?
    Kui reklaam lähtub enamasti sellest, mida reklaamija tahab kliendile öelda, siis kliendileht peaks lähtuma sellest, mis klienti huvitab. Trükireklaami hea märgatavus võib olla küll 30%, aga pannes kümme reklaami samade kaante vahele, suuremat väärtust ei saa. "Firma kliendilehel on lugejaid 50%. Trükime poole rohkem, siis saame 100% täis!" Põhikoolis saaks sellise matemaatika eest kahe, aga ärimaailmas püütakse vägisi sinnapoole.
    Miks siis muidu on Emori uuringutesse jõudnud kliendilehtedel tiraažist umbes 100 000 võrra vähem lugejaid? Oleks ju absurd välja anda 100 000 tiraažiga koduajakirja, millel oleks vaid 5000 lugejat. Kliendileht aga paistab jäävat siinmail väljapoole ajakirjandusreegleid.
    Kliendileht on ideaalis hea ajakirjandus, mis on aus ning teeb vahet reklaamil, artiklil ja reklaamartiklil. Klient ei tunne ennast puudutatuna, kui ta loeb huvitavat artiklit ja selle kõrval on reklaam - nii teeb ka kogu ülejäänud ajakirjandus. Küll aga pahandate oma klienti kindlasti, kui püüate talle artiklis midagi ridade vahel kavalalt pähe määrida.
    See ei tähenda, et autolehes peaks lindudest ja liblikatest rääkima. Oluline on, kellele lehte tehakse ja kuidas jõutakse kliendini. Kui mobiilioperaator seab sihtgrupiks vaid 10%, kellel on kõrgendatud huvi igasuguse elektroonika vastu, siis peaks lehe tiraaž olema vastav ja postitatud nimelt sellele kümnendikule.
    Kliendileht pole tootekataloog ega müü teie kaupa kohe maha, kuid loob müügiks soodsa pinnase. Reklaam ja kliendileht on koostööpartnerid, kes lähtuvad samast alginfost (sihtgrupp, konkurendid, turuseis jne), kuid kasutavad erinevaid lahendusi. Kliendileht pakub suurepärase pinna reklaami jaoks.
    Samas ei ole ükski klient kummist, et talle pidevalt kogu tooteportfell maha müüa. Kliendiga tuleb suhelda ka siis, kui talle hetkel midagi uut müüa pole. Kliendileht loob kliendiga mõlemale poolele kasuliku suhte, iga suhe vajab aga arenemiseks aega. Piltlikult öeldes ei ole inimene, kes sulle korra tere ütleb, veel su sõber. Küll võib ta aja jooksul selleks saada.
    Ettevõte investeerib oma kliendilehte raha. Vastu tahab ta saada kliendilehte käivitades seatud eesmärkide täitumist, näiteks müügitõusu vms. Lugeja peaks investeerima lehe lugemisse aga oma aega. Vastu tahaks ta saada kasu või head ajaviidet. Kliendileht A ei konkureeri ju lihtsalt kliendilehega B, vaid kõigi inimese vaba aja sisustajatega. Miks siis peaks inimene lugema firma X käibekasvu 5% tõusust, kui tal on võimalus tutvuda Harry Potteri uue raamatuga või kuulata Mait Maltist? Kui talle huvitavat lugemist ei pakuta, siis ta ka ei loe. Firmale võib nende toode tunduda küll äärmiselt kasulik ja vahva, kuid ka kõigi teiste tooted on sama kasulikud ja vahvad. Infot on üle, mitte puudu.
    Autor: Peep Ehasalu
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tehnoloogiasektori vedamisel tõusid kõik USA aktsiaindeksid märgatavalt
Wall Street lõpetas neljapäeva rohelises: kui S&P 500 kerkis +0,91% ja Dow 30 tõusis +0,85%, siis tehnoloogiaindeks Nasdaq edenes koguni +1,51%, seejuures vedasid tõusu tehnoloogiaettevõtete lubadused tehisintellektile veelgi suuremaid panuseid teha.
Wall Street lõpetas neljapäeva rohelises: kui S&P 500 kerkis +0,91% ja Dow 30 tõusis +0,85%, siis tehnoloogiaindeks Nasdaq edenes koguni +1,51%, seejuures vedasid tõusu tehnoloogiaettevõtete lubadused tehisintellektile veelgi suuremaid panuseid teha.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Hiiumaa plastitootja vajus miinusesse
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.