• OMX Baltic−0,42%297,09
  • OMX Riga0,4%867,99
  • OMX Tallinn−0,13%1 958,56
  • OMX Vilnius−0,26%1 164,64
  • S&P 500−0,93%5 509,16
  • DOW 30−0,61%40 278,88
  • Nasdaq −1,37%17 222,41
  • FTSE 100−0,01%8 462,77
  • Nikkei 2250,57%36 045,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,77
  • OMX Baltic−0,42%297,09
  • OMX Riga0,4%867,99
  • OMX Tallinn−0,13%1 958,56
  • OMX Vilnius−0,26%1 164,64
  • S&P 500−0,93%5 509,16
  • DOW 30−0,61%40 278,88
  • Nasdaq −1,37%17 222,41
  • FTSE 100−0,01%8 462,77
  • Nikkei 2250,57%36 045,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,77
  • 11.05.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa üritab Narva silda poliitilise surve alla panna

Leningradi oblasti administratsiooni väljastatud pressiteate järgi piiratakse alates 15. maist üle 3,5tonnise täismassiga autode liikumist üle Narva jõe silla. Põhjuseks tuuakse silla avariiline seisukord.
"Sild vajab kapitaalremonti, kuid 3,5tonnise piirangu tagant paistab pigem poliitiline surve," lausus maanteeameti järelevalveosakonna juhataja Heiti Popp. Tema sõnul on Kaunase teede- ja transpordiuurimise instituudi poolt 2005. aastal tehtud mõõtmiste järgi silla arvutuslik kandevõime 41 tonni.
Millele Vene poole argumendid tuginevad, ei osanud Popp kommenteerida, sest uuringuid on tellinud ja rahastanud Eesti pool ning kahjuks suurt koostöötahet pole teiselt poolt seni olnud.
"Silla sammaste uuringuteks oleks vaja, et Vene poolel asuv Narva hüdroelektrijaam alandaks veetaset, mullu seda tehti, kuid sel aastal polevat see võimalik," lisas ta.
Kuigi piir läheb keset silda, kuulub kogu sild Narva linnale ning on Narva linnavara ning majandusameti bilansis. "Sild kuulub Narvale, see on täielikult linna oma. Kuidas saab Venemaa sellel liikumist piirata? Kõiki sillal liikumise, selle remondi ja muuga seotud küsimusi reguleerib Narva linnavalitsus," vahendab eilne Põhjarannik Narva linnale kuuluva ja linna läbiva, piirile suunduva autotransiidi reguleerimisega tegeleva ASi Transservis-N juhi Vladimir Mišui sõnu.
Leningradi oblasti pressiteates pakutakse veoautodele ümbersõiduks kahte marsruuti: Peterburi-Pihkva-Irboska-Šumilkino või Kingissepa-Slantsõ-Oudova-Pihkva-Šumilkino.
Eesti piirivalve eilse teate järgi mingeid liikluse piiranguid sillal ei olnud.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele