• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,08%5 975,98
  • DOW 300,23%42 270,71
  • Nasdaq −0,45%19 458,12
  • FTSE 100−0,11%8 782,42
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,45
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,08%5 975,98
  • DOW 300,23%42 270,71
  • Nasdaq −0,45%19 458,12
  • FTSE 100−0,11%8 782,42
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,45
  • 25.05.07, 15:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reklaam vallutab internetti

2006. aastal maksti internetireklaami eest rohkem kui kunagi varem. Kokku kulutati ligi 17 miljardit dollarit. Võrdluseks näiteks 1996. aastal kulus onlain-reklaamile 267 miljonit ning 2000. aastal 8,2 miljardit. Reklaamiekspertide sõnul pole aga lagi veel kaugeltki käes.
Eelmisel aastal kasvas internetireklaami eest makstav summa 35% võrra. Ettevõtted näevad internetti üha enam kohana, kus müüa kaupu ning luua kaubamärkidele positiivset imidžit.
Interactive Advertising Bureau (IAB) hinnangul kasv jätkub, sest internet pakub võimalusi luua interaktiivseid ja innovaatilisi reklaamimisvõimalusi. Samuti on märgata reklaamimüüjate arvu suurenemise trendi. 2005. aastal krabasid kümme suuremat tegijat endale 72% kogu reklaamiturust. Aastaga on nende turuosa aga vähenenud 3 protsendi võrra.
Põhjus reklaami kasvule internetis on väga lihtne – üha enam inimesi veedab internetis aina rohkem aega. Internet pole enam ammu vaid info vahetamise ja uudiste otsimise kohaks, vaid pakub inimestele meelelahutust ja seda annab reklaamimüüjatel väga hästi ära kasutada. Hiljuti avaldatud uurimus kinnitab, et keskmine ameeriklane kulutab poole oma vabast ajast internetis. On selge, et kuhu on pööratud inimeste silmad, sinna jõuavad kiiresti ka reklaamimüüjad kohale.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mis on hea veebiarendajatele, ei pruugi olla nii hea traditsioonilisele meediale, nagu trükitud ajalehed ja televisioon, sest osa neile suunatud rahavoost läheb nüüd mujale.
Sellele vaatamata moodustavad internetireklaami eest makstavad summad kõigest kuus protsenti kogu meedia reklaamimahust. On ilmne, et inimesed kulutavad internetis rohkem kui 6 protsenti kogu oma meediatarbimisele kuluvast ajast. Ainult see fakt ise kinnitab, et reklaamil on internetis veel küllaga kasvuruumi.
Reklaamimüüjad peavad aga arvestama sellega, et kui nad ületavad tarbija valuläve, võtavad inimesed selles suhtes midagi ette. Erinevalt traditsioonilisest meediast, on internetis selleks ka rohkem võimalusi. Juba praegu on olemas programmid, mis meid reklaamist säästavad, näiteks AdBlock. Reklaamisurve tugevnemine toob kindlasti kaasa vastavate programmide laiema leviku.
Loe ka teisi Novaatori uudiseid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele