• OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 5000,25%5 678,17
  • DOW 300,09%41 403,66
  • Nasdaq 0,45%18 009,11
  • FTSE 1000,35%8 561,55
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,24
  • OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 5000,25%5 678,17
  • DOW 300,09%41 403,66
  • Nasdaq 0,45%18 009,11
  • FTSE 1000,35%8 561,55
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,24
  • 20.06.07, 08:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saetööstused toovad endale palgid meritsi kohale

Kuigi saetööstuste plaan varuda enne Venemaa tollide kehtima hakkamist Venemaalt võimalikult palju palki tagavaraks läks raudteeblokaadi tõttu lörri, ei kurda suuremad saeveskid praegu veel toorme nappuse üle.
Saepalgivood Venemaalt on küll vähenenud, kuid mitte oluliselt, sest raudtee asemel veetakse palgid Eestisse laevadega peamiselt Kunda sadamasse, kirjutas Äripäev. Lisaks Venemaale impordivad saeveskid meritsi tooret ka Rootsist ja isegi Saksamaalt.
"Eesti sadamatesse veetakse nüüd kõik see puit tagasi, mis omal ajal välja veeti," muigas Eesti metsatööstuse liidu juhatuse esimees, ASi Viiratsi Saeveski juhataja Tõnu Ehrpais ja lisas, et laevad Venemaa puiduga liiguvad graafiku kohaselt ning nende grupi saeveskid saavad vahepealsest kartusest hoolimata endiselt poole oma toormevajadusest Venemaalt.
Venemaa Oktoobri Raudtee peatas alates 1. juunist Leningradi oblastis tegutsevate metsatööstusettevõtete toodangu veod Eestisse. Puiduvedude peatamist põhjendas Oktoobri Raudtee teetöödega. Samas hakkavad alates 1. juulil Venemaal kehtima uued väljaveotariifid, mis tõstavad töötlemata ümarpalgi tihumeetri hinna seniselt 62 kroonilt 157 kroonile.
"Tahtsime juunis tuua Venemaalt võimalikult palju palki, sest toorme hind Venemaal on väga hea ja sealsetel tarnijatel on suur huvi meile müüa," ütles Eesti ühe suurema, Võrumaal tegutseva saeveski ASi Toftan tegevdirektor Martin Arula. "Paraku tõmbas raudteejama plaanile kriipsu peale ja tuli hakata otsima võimalusi vedada palki meritsi."
"Venemaa palk tuleb Kunda sadamasse ja Rootsi tormimurrupalk tuleb Pärnu sadamasse," rääkis Arula. "Mõlemal juhul tähendab see meie jaoks umbes 250 kilomeetri pikkust transporti, mis kergitab oluliselt palgi hinda." Umbes poole vajalikust toormest varub Toftan Eestist ja viiendiku Lätist.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele