• OMX Baltic0,06%300,53
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,01%1 198,14
  • S&P 5000,00%5 967,84
  • DOW 300,00%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,1%8 765,65
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,01
  • OMX Baltic0,06%300,53
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,01%1 198,14
  • S&P 5000,00%5 967,84
  • DOW 300,00%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,1%8 765,65
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,01
  • 27.06.07, 08:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raudteeühingud ootavad valitsuselt kriisi lahendamist

Raudteelaste ametiühingu hinnangul ajab valitsuse vähene initsiatiiv Eesti-suunaliste kaubavoogude taastamise osas Venemaaga Eesti Raudtee pankrotti.
"Valitsuse seisukoht, et olukord on stabiilne, ei vasta tõele. Valitsus eesotsas peaminister Ansipiga peab tulema raudteele, et näidata, kus on kõik korras. Võib-olla siis neil paraneb nägemine ja arusaamine olukorrast," ütles eilsel pressikonverentsil raudteelaste ametiühingu esimees Oleg Tšubarov, kelle sõnul ajab riik teistkordse omanikuna Eesti Raudtee pankrotti, kirjutas Äripäev.
Eesti Meremeeste Ametiühingu esimees Valentin Kivistik lisas, et kuigi majandusminister Juhan Parts on avaldanud arvamust, et aasta lõpuks olukord paraneb, ei ole see reaalne. "See võib juhtuda järgmise aasta lõpuks, ja seda juhul, kui valitsus midagi ette võtab," rõhutas Kivistik.
Transpordi Ametiühingu esimehe Peep Petersoni sõnul ei olda liigselt optimistlikud. "Vene valitsusel ei pruugi olla heatahtlikku soovi olukorda lahendada. Parts teeb head tööd, kuid me pole seni kuulnud ühtegi konkreetset Eesti sõnumit," nentis Peterson.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tšubarov osutas, et aprillisündmustest tulenevalt on Venemaa käitumine avaldanud mõju Eesti riigi tööturu olukorrale ning ka majandusheaolule tervikuna. Kaubavood Eesti suunal on seejuures langenud kuni 50%, mis mõjutab majanduslikku olukorda raudtee-, mere- ning metsasektoris. Kõigele lisaks jäävad riigil saamata maksud ning tegemata hädavajalikud investeeringud raudteel, mis on vajalikud ka reisijateveo toimimiseks ning edendamiseks. "Kui pole kaupa, pole raha, ja kui Eesti Raudteel hakkab raha nappima, peab seda kinni hakkama maksma maksumaksja," ütles Tšubarov.
Tšubarovi sõnul võib augusti ja septembri jooksul raudteelasi ees oodata massiline koondamine, kui olukord kiiremas korras ei parane.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele