• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 10.07.07, 14:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Argimängudest on saamas tõsine äri

Tuleviku arvutimängud on kergesti õpitavad võrgumängud, mida on kerge sobitada igapäevaellu. Turg suureneb plahvatusliku kiirusega ning uustulnukatena on mängurite hulka lisandunud täiskasvanud naised.
Arvutimängutootjad on pööranud pilgu turule, leidmaks kergemini õpitavaid mänge, mis omakorda peaks juurde tooma rohkem mängijaid. Uut mängutüüpi nimetatakse argimängudeks ning see turunišš on atraktiivne nii mängijatele, investoritele kui mänguarendajatele, kirjutas ScienceDaily.
Taani Kopenhaageni IT-ülikoli teadlane Jesper Juul on uurinud arvutimängude ning teiste mängude omavahelisi seoseid.
"Uued mängud on kergesti õpitavad ning mängu keskmes on lõbu, enam pole eesmärk muuta mäng võimalikult keerukaks või teha mänge, mis oleks tõelised ajaröövlid," ütles Juul. "Enam ei ole mängud ajaviide, vaid pigem võimalus end proovile panna ning midagi uut õppida."

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tegelikult on kõikide mängude keskmes õppimine. "Kui sa alustad uue ja tundmatu mängu mängimist, siis ei tea sa sellest suurt midagi. Tasapisi tekivad nii oskused kui strateegia. Õppimine on mängimise kõige meeldivam pool, seda kõikjal, nii kaardi- kui arvutimängudes," lisas ta.
Argimängud ei nõua mängijalt nii palju aega, olulisem on see, milliseid strateegiaid mängija kasutab. Mida keerukamaks mäng muutub, seda enam peab mängija oma strateegiaid üle vaatama. "See on jätkuv väljakutse, mis inimesi mängima meelitab," ütles ta.
Argimängud sobituvad igapäeva elu sotsiaalsesse konteksti ning nad on loodud selliselt, et neid saab katkestada. Eriti kütkestavad argimängud 35-50-aastasi naisi. Nende mängukirge seletatakse asjaoluga, et nad otsivad mängust teisi kogemusi, kui näiteks noored mehed, kes on tavaliselt arvutimängudest lummatud. Erinevalt meestest ei ole naised mängumaailma uustulnukatena huvitatud sellest, et veeta mängu tundma õppides päevi arvuti ees. Nad tahavad, et lõbus oleks kohe algusest peale.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele